نقش سئو در موفقیت دیجیتال مارکتینگ

سئو (SEO) به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. سئو در دیجیتال مارکتینگ یک بخش مهم و جدایی ناپذیر است، و فرایندی می باشد که به وسیله آن یک وب سایت برای بهتر دیده شدن بهینه سازی می شود؛ تا در جستجو های مربوطه دارای نتیجه و رنکینگ بهتری باشد. سئو (SEO) باعث می شود سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد، و کاربران زیادی از وبسایت شما بازدید کنند.

سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization می باشد، و به معنای بهینه سازی سایت و محتوا برای موتورهای جستجو است. موتور های جستجو طبق الگوریتم های خاصی عمل جستوجو را انجام می دهند؛ این الگوریتم ها مدام درحال به روز و بهتر شدن توسط گوگل هستند. همچنین از هوش مصنوعی بسیار بالایی برخوردار هستند.

به بیان ساده تر به مجموعه کارهایی که شما بر روی یک وب سایت و محتوای آن، با هدف سازگار شدن و هم مسیر شدن با الگوریتمهای موتورهای جستوجو انجام می دهید سئو (SEO)می گویند.

سایت هایی که سئو (SEO) خوبی از نظر منطق گوگل دارند، همیشه بیشتر مورد بازدید قرار می گیرند.

چه روش هایی در استراتژی سئو (SEO) وجود دارد ؟

بهینه سازی صفحه: در بهینه سازی صفحات وب سایت، هدف اصلی بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان از وب سایت می باشد. این فعالیت ها شامل تکنیک هایی است که به کمک آن تمام صفحات مهم را با استفاده از کلمات کلیدی و کلمات کلیدی متا و … به موتورهای جستجوگر وصل کرد.

بهینه سازی صفحات خاموش: بهینه سازی کردن صفحه، با ساخت لینک و ارتقاء وب سایت صورت می گیرد. رتبه بندی یک سایت در یک موتور جستجو بسیار تحت تاثیر لینک های ورودی قرار دارد، و از یک سایت شناخته شده و معتبر یک لینک باید به سایت شما متصل شود. مهم این است که دایرکتوری های مقاله، لینک های پرداخت شده و … تاثیر منفی بر موتور جستجو دارند.

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) چیست؟

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به مجموعه فعالیت هایی که جهت تبلیغ محصولات و خدمات وبسایت خود با استفاده از ابزارهای دیجیتالی انجام می شود، گفته می شود. بهتر است بدانید، دیجیتال مارکتینگ خیلی بهتر و بزرگ تر از بازاریابی های سنتی می باشد.

بازاریابی دیجیتال ( دیجیتال مارکتینگ یا digital marketing ) در خصوص خرید و فروش محصولات و خدمات نمی باشد، بلکه برای تعامل اجتماعی، اخبار و در معرض دید مصرف کنندگان قرار گرفتن می باشد.

از یاد نبرید که، دیجیتال مارکتینگ فقط به کسب و کارهای آنلاین اینترنتی که یک وبسایت برای فروش محصولات دارند محدود نمی شوند. خیلی از کسب و کارهای سنتی نیز از طریق تبلیغات دیجیتال سعی می کنند تا خدمات خود را به مشتریان خود معرفی کنند.

در دیجیتال مارکتینگ هدف اصلی فروش محصولات است، این در حالی است که در بازاریابی سنتی هیچگاه نمی توانید به میزان زیادی از مشتریان دست یافت.

بازاریابی دیجیتال به چه معناست؟

بازاریابی دیجیتال به معنای استفاده از ابزارهای موجود.در اینترنت و دنیای دیجیتال، برای بازاریابی خدمات و محصولات می باشد.

در این روش بازاریابی ما بیشتر به رسانه های دیجیتالی.مثل شبکه های اجتماعی و… وابسته هستیم. استفاده از شبکه های اجتماعی به بازاریابی دیجیتالی ما کمک شایانی می کند. فرقی نمی کند.بازاریابی ما در شبکه های اجتماعی رایگان یا با هزینه همراه باشد.

استفاده از هر نوع رسانه ای که مربوط به کسب و کارهای دیجیتال می باشد،.به بازاریابی دیجیتال ما کمک خواهد کرد. به عنوان مثال با بهینه سازی سایتمان برای موتورهای جست و جو می توانیم، به وسیله موتورهای جست و جو، به ویژه گوگل مشتریان زیادی را جذب کنیم، و محصولات و خدمات.خود را به آنها نشان دهیم.

 

تاثیرات سئو در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

سئو در دیجیتال مارکتینگ یکی از موارد بسیار مهم می باشد. هدف سئو در دیجیتال مارکتینگ افزایش مشتریان برای تجارت و یا کسب و کار اینترنتی شما می باشد. در بازاریابی سنتی این عمل با چاپ تبلیغ کاغذی، بیلبورد، تراکت انجام می شد. این درحالی است که بازاریابی دیجیتال، سئو (SEO) را به عنوان مهمترین و بهترین روش شناساندن کسب و کار به دیگران می داند.

موتور های جستجو محتوای صفحات وب سایت ها را بررسی می کنند، و هر سال بیشتر از ۱۳ میلیارد جستجو در سراسر اینترنت انجام می شود، و با گسترده تر شدن دیجیتال مارکتینگ و رشد کسب و کارهای اینترنتی کم کم روش های سنتی از گردونه رقابت خارج می شوند.

همانطور که می دانید، کاربران از سایت هایی که در رتبه های اول گوگل قرار دارند بازدید می کنند. پس اگر وبسایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد، کاربران زیادی به سمت سایت شما جذب می شوند،.و مشتریان بیشتر با فروش بیشتر همراه است. سئو (SEO) بعنوان کم هزینه ترین روش و بدون نیاز به.استخدام بازاریاب، برای شناساندن.کسب و کار به مشتریان می باشد.

مهم ترین رکن سئو در دیجیتال مارکتینگ

اگر وب سایت شما بهینه سازی شده باشد، به آسانی می توانید.با نوشتن محتوای مناسب و مرتبط، نسبت به رقیب های خود برتری داشته باشید. به خاطر داشته باشید.که سئو در دیجیتال مارکتینگ عمل ساده ای نیست.و فقط با تولید محتوا اکتفا نکنید.چرا که سئو (SEO) نیازمند علم و تجربه بالایی دارد.

 

تهیه و تدوین :

تیم کوشا مارکتینگ