چگونه یک استراتژی سئو قدرتمند ایجاد کنیم: آیا می دانستید که در جهان کسب و کارها سالانه بیش از 1.8 تریلیون تومان برای سئو هزینه می کنند. یک استراتژی سئو خوب به شرکت ها اجازه می دهد تا وب سایت های سریع، قوی و کاربر پسند بسازند که در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشند.

در نتیجه، کسب‌وکارها از مزایایی مانند افزایش آگاهی از برند، بهبود تبدیل، افزایش تجربه کاربر و توسعه اعتبار برند بهره می‌برند. با این وجود، بسیاری از شرکت‌ها برای ایجاد و اجرای یک استراتژی سئو موثر تلاش می‌کنند. این مقاله راهنمایی در مورد نحوه ایجاد یک استراتژی سئو قدرتمند برای کسب و کار شما را ارائه می دهد.

ایجاد یک استراتژی سئو قدرتمند

هنگام ایجاد یک استراتژی سئو، باید تجزیه و تحلیل سئو مناسبی را انجام دهید که بر سه جنبه متمرکز است.

  • سئو داخلی: بر روی محتوای صفحه شما و نحوه بهینه سازی آن برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو تمرکز می کند.
  • سئوی خارج از صفحه: به معنای پیوندهایی است که از اینترنت به وب سایت شما هدایت می شوند. تعداد بک لینک ها و ناشران آنها به شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو اعتبار ایجاد کنید و از این رو رتبه بالاتری کسب کنید.
  • سئو فنی: به معماری یک وب سایت اشاره دارد.

در زیر هفت مرحله در مورد نحوه ایجاد یک استراتژی سئو قدرتمند آورده شده است:

1- هدف جستجوی کاربر را برآورده کنید

اگرچه گوگل بیش از 200 فاکتور رتبه بندی دارد، اما مهم ترین آنها کمک به کاربران است. شما می توانید به روش های مختلفی هدف کاربر را برآورده کنید. ابتدا مشخص کنید که چه چیزی به مخاطبان خود ارائه می دهید. آیا محصولات می فروشید، مردم را سرگرم می کنید، یا اخبار و تحقیق را منتشر می کنید؟

دوم، مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. می خواهید سایت شما چه نوع افرادی را جذب کند؟ پس از پاسخ دادن به “چرا” و “چه کسی”، می توانید به “چگونه” برسید.

2- کلمات کلیدی را انتخاب کنید که کاربران را به محتوا و سایت شما هدایت کند

عباراتی را که کاربران هنگام جستجوی محصولات یا خدمات شما در موتورهای جستجو تایپ می کنند، شناسایی کنید. هنگام انتخاب کلمات کلیدی به موارد زیر توجه کنید.

از کلمات کلیدی استفاده کنید که منعکس کننده آنچه شما ارائه می دهید باشد. از کلمات کلیدی کوتاه و مبهم خودداری کنید زیرا رقابت بالایی دارند و خطر جذب مخاطب اشتباه را دارند. به عنوان مثال، به جای استفاده از کلمات کلیدی مانند “خرید چکمه”، از “خرید چکمه های زمستانی برای زنان” استفاده کنید.

به دنبال کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا بروید. می توانید از ابزارهای سئو مانند ابزار کلمات کلیدی گوگل برای تعیین حجم جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید.

از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که کلمات کلیدی بلند نسبت به کلمات کلیدی عمومی 3-5% نرخ کلیک دارند. مطلوب ترین چیز در مورد کلمات کلیدی بلند این است که آنها رقابت کمی دارند و در نتیجه شانس شما را برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی افزایش می دهند. به عنوان مثال، اگرچه سئو یک کلمه کلیدی مخفف و محبوب است، اما به سختی می توان رتبه خوبی در گوگل کسب کرد. بنابراین باید محتوای مرتبط با سئو را ایجاد کنید تا رتبه خوبی کسب کنید. شما می توانید برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، بهینه سازی تصاویر برای سئو، و ایجاد استراتژی سئو یا هر موضوع فرعی دیگری در سئو محتوا تولید کنید.

3- روی محتوای با کیفیت سرمایه گذاری کنید

مخاطبان خود را با محتوای باکیفیت در وب سایت خود قانع و خوشحال کنید. شما می توانید این کار را با توجه به نیاز مخاطبان خود، ارائه راه حل های عملی، جذاب کردن محتوا و ارائه محتوای عمیق انجام دهید.

محتوای با کیفیت نه تنها به شما در رتبه بندی کلمات کلیدی کمک می کند، بلکه باعث جذب مخاطب نیز می شود. با هر پست وبلاگی که ایجاد می کنید، فرصتی برای رتبه بندی در موتورهای جستجو به دست می آورید. به یاد داشته باشید که شما برای موتورهای جستجو محتوا تولید نمی کنید، بلکه برای مخاطبان خود محتوا ایجاد می کنید. بنابراین، در مورد موضوعاتی بنویسید که به مخاطبان شما علاقه مند است و کلمات کلیدی مرتبط را در آن لحاظ کنید. نکته اصلی این است که به مخاطبان خود ارزش بدهید تا متوجه شما شوند.

4- یک برنامه برای ساخت بک لینک ایجاد کنید

اگر می خواهید یک استراتژی سئو قدرتمند ایجاد کنید، به بک لینک نیاز دارید. تحقیقات نشان می‌دهد که بین لینک‌ها و رتبه‌بندی صفحه اول گوگل همبستگی مثبت وجود دارد. همانطور که قبلا ذکر شد، لینک سازی برای سئوی خارج از صفحه ضروری است. این به فرآیند جذب بک لینک به سایت شما از سایت های دیگر در اینترنت اشاره دارد.

برای ایجاد یک برنامه ساخت لینک، با ابداع روش هایی شروع کنید که بتوانید بک لینک ها را به سایت خود جذب کنید. اگر به تازگی شروع به کار کرده اید، می توانید سایر مشاغل محلی را به وب سایت خود پیوند دهید در حالی که شما به وب سایت آنها پیوند می دهید. همچنین، به دنبال فرصت های وبلاگ نویسی مهمان باشید. به این ترتیب، شما به وب سایت خود لینک می دهید. همچنین می توانید با وبلاگ نویسی در مورد رویدادها و اخبار جاری، بک لینک دریافت کنید. به این ترتیب، شانس دیگر وبلاگ نویسان و تأثیرگذاران صنعت را افزایش می دهید که به مقالات شما لینک دهند.

5- فایل های چند رسانه ای را قبل از آپلود در وب سایت خود فشرده کنید

این یک گام حیاتی در توسعه یک استراتژی عالی SEO است. گوگل محتوای بصری مانند ویدئو، تصاویر و اینفوگرافیک را دوست دارد. در حالی که این دارایی های بصری دارای ارزش SEO هستند و در جلب و حفظ توجه بازدیدکنندگان اساسی هستند، می توانند تجربه کاربری را به خطر بیندازند.

وقتی یک ویدیو حجم فایل بالایی دارد، بارگزاری وب سایت شما را برای مرورگر اینترنت سخت می کند. این سرعت صفحه شما را کاهش می دهد – به یاد داشته باشید که سرعت صفحه یکی از عوامل مهم رتبه بندی برای موتورهای جستجو است – اندازه فایل کوچکتر به این معنی است که صفحه شما سریعتر بارگذاری می شود و متعاقباً در رتبه بالاتری در گوگل قرار می گیرد.

قبل از اینکه هر رسانه ای را در سایت خود آپلود کنید، ابتدا اندازه فایل را بررسی کنید. هر چیزی بیش از 1 مگابایت خیلی بزرگ است و نیاز به فشرده سازی دارد. بهترین ایده این است که فایل های خود را در حد کیلوبایت (KB) نگه دارید تا از سرعت سایت خود محافظت کنید. ابزارهای فشرده سازی تصویر زیادی به صورت آنلاین وجود دارد تا اندازه فایل های شما را بدون افت کیفیت به سطوح میکروسکوپی کاهش دهید.

6- یک بررسی فنی انجام دهید

مشکلات متعددی می تواند به تجربه کاربر در وب سایت شما آسیب برساند. این مشکلات شامل لینک های شکسته، خطاهای سرور، تگ های متا از دست رفته، مشکلات خزیدن رباتها و مشکلات دسترسی به صفحه هستند. بهترین روش انجام بررسی فنی در سایت خود برای اطمینان از عملکرد بهینه آن است.

8- اندازه گیری موفقیت

سئو فرآیندی زمانبر همراه با کار بسیار است. پس از صرف زمان و تلاش برای اصلاح استراتژی سئو، توصیه می شود پیشرفت خود را پیگیری و اندازه گیری کنید. شما می توانید از معیارهایی مانند ترافیک ارگانیک و رتبه بندی صفحه برای تعیین عملکرد تلاش های سئو خود استفاده کنید. وب سایت شما چقدر از جستجوی ارگانیک بازدید می گیرد؟ رتبه صفحات شما برای کلمات کلیدی مورد نظر شما چگونه است؟

خط پایانی

سئو از هر زمان دیگری حیاتی تر است، زیرا مردم زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری می کنند. برنامه ریزی و اجرای استراتژی سئو یک راه عالی برای ایجاد سرنخ و فروش در عین ایجاد اعتبار آنلاین است.

با تغییراتی که هر روز در گوگل و سایر موتورهای جستجو رخ می دهد، باید استراتژی سئوی خود را به روز کنید تا با تغییرات سازگاری داشته باشید.

سئو پروسه ای سخت و زمانبر است، اما اگر به خوبی اجرا شود، نتایج خوب و مثبت زیادی را به همراه دارد. جهت دریافت مشاوره در زمینه سئو و طراحی سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

/تیم تولید محتوا گروه بازاریابی کوشا/