تبلیغات یعنی دیده شدن ، ما کمک میکنیم تا بهتر دیده شوید

یکی از تاثیرگذار ترین و مهمترین تبلیغات محیطی، بیلبورد می باشد که نسبت به سایر ابزارهای تبلیغات محیطی بیشترین قدمت را نیز دارد. ارزش این رسانه ناشی از دسترسی به طیف گسترده ای از مخاطبین می باشد که معمولاً در پربازدیدترین و پرترددترین مکان ها قرار دارند.

بر طبق تحقیقات انجام شده، شما در طول روز در معرض بیش از 1000 تبلیغ قرار می‌گیرید که تنها 7 تای آن‌ها در خاطرتان ماندگار می‌شوند. اگر از افرادی هستید که روزانه رانندگی می‌کنید، بخش عمده‌ای از تبلیغاتی که در طی روز و در مسیرتان می‌بینید، تبلیغات محیطی یا بیلبوردها خواهند بود.

بیلبوردها اشکال و ابعاد متعددی دارند و تابلوهای عظیمی هستند که جایگاهشان معمولاً بزرگراه‌ها و اتوبان‌هاست؛ البته می‌توان آن‌ها را در مراکز شهری نیز پیدا نمود. هدف از طراحی و ساختن بیلبورد، ایجاد نوعی از فضای تبلیغاتی در محیط پیرامون زندگی ماست که می‌تواند توجه رانندگان خودروها و هم‌چنین عابران پیاده را معطوف به خود کند؛ در نتیجه، خانه‌ی بیلبورد عمدتاً مناطق پرترافیک و پر رفت‌وآمد شهری است، نقاطی از شهر که در آن‌ها و در طی شبانه‌روز، تبلیغ و پیام روی بیلبورد به وفور دیده می‌شود. به منظور جلب توجه بیشتر، تبلیغات محیطی می‌بایست تا جای ممکن ساده و مملو از خلاقیت باشند.

تبلیغات محیطی شامل بیلبورد، استرابورد، استند، تلویزیون های شهری، ها، تبلیغات بر روی پل های عابر و مبلمان شهری و… می باشد که بیلبورد مهمترین ابزار تبلیغات محیطی است. تبلیغات محیطی تصاویری هستند که در زمان مناسب، در بهترین مکان پیش روی بیننده قرار می گیرند و تاثیری انکار ناپذیر بر ذهن مخاطب می گذارند. تبلیغات محیطی معمولا اولین پیامی است که مشتری بالقوه از محصول دریافت می کند، این تبلیغات در مکان هایی تعبیه می شوند که خواه ناخواه در تیررس بیننده باشند به همین دلیل نسبت به سایر انواع تبلیغات برتری دارند.

در بحث تبلیغات بعد از طراحی استراتژی های برندینگ، شعار، پیام، نوع تبلیغ و … که از اهمیت بالایی برخوردار می باشند، اصلی ترین استراتژی یافتن مکان تبلیغاتی مناسب است که بتواند کالا یا خدمتی را معرفی و یا نسبت به آن آگاهی ایجاد کند. چراکه تبلیغات اگر با هزینه سنگین آماده شوند اما پلتفرم مناسبی برای نمایش نداشته باشند متعاقباً اثربخشی نیز نخواهند داشت. بیلبوردها به علت داشتن ابعاد بزرگ و قرار گرفتن در مکان های استراتژیک به مخاطبان زیادی دسترسی دارند.

تبلیغات بر روی بیلبوردها حساسیت بالایی دارند چراکه مخاطبان آن را چند ثانیه ای می بینند و عبور می کنند، پس نام برند، پیام و تصویر این تبلیغات باید واضح، ساده، با حداقل جزئیات و همراه با تصاویر و رنگ های تاثیر گذار باشد و بتواند به سرعت پیام اصلی را انتقال دهد تا ماندگاری بالایی در ذهن مخاطب ایجاد کند. به همین منظور فعالیت های بخش تبلیغات محیطی معمولاً با همراهی و همفکری متخصصین گرافیکی، هنری و خلاق انجام می پذیرد تا شرایط لازم برای داشتن بیلبوردهای موفق و اثربخش به طور کامل فراهم شود.

مزایای بیلبورد تبلیغاتی:

  • برای شرکت‌های کوچک که قادر به پرداخت هزینه تبلیغات تلویزیونی نیستند، بسیار مفید‌ است
  • صاحبان این نوع تبلیغات دنبال مشتری نمی‌گردند بلکه این مشتریان هستند که آنها را می‌ یابند
  • ماندگاری و اثر گذاری طولانی در ذهن مخاطب
  • انواع پیام های فرهنگی ، تجاری ، اجتماعی و سیاسی بر روی آن قابل اکران می باشد
  • قابل رویت در فواصل دور
  • برند را معرفی می کند و فروش محصولات را بالا می برد
  • افزایش آگهی مردم نسبت به ورود کالاهای جدید به بازار

معایب بیلبورد تبلیغاتی:

  • محدودیت در اجرای طرح های تبلیغاتی یکی دیگر از معایب آن محسوب می شود
  • اگر طرح تبلیغاتی به درستی اجرا نشود و نتواند مفهوم کلی تبلیغ را به مخاطب برساند می تواند به یک ضد تبلیغ تبدیل شود

بیلبورد بی شک یکی از قدرتمندترین ابزارهای رسانه های محیطی به شمار می رود که همواره از دوران باستان تا امروز مورد توجه بازرگانان، کارخانجات، بانک ها و موسسات خدماتی بوده است.

Empty tab. Edit page to add content here.
Empty tab. Edit page to add content here.

ایران آگهی یاب مجله اینترنتی کوشا سامانه ثبت مشاغل کشور