بالا بردن فروش سایت با بهینه سازی نرخ تبدیل

افزایش فروش در فروشگاه آنلاین می تواند برای هر کارآفرینی یک هدف گریز ناپذیر و بی پایان باشد. برای اجرای تبلیغات پولی، ایجاد ترافیک بیشتر به سایت خود و شناسایی مشتریان بالقوه جدید، معمولاً باید بودجه اضافه کنید. شما همیشه “بیشتر” را دنبال می کنید: نمایش آگهی بیشتر، بازدید بیشتر و خریداران بیشتر.

اگر می توانستید بدون هزینه های بیشتر، فروش را به طور معنی داری افزایش دهید، چه می کردید؟ بهینه سازی نرخ تبدیل می تواند این کار را انجام دهد: به شما کمک می کند از طریق مشتریان فعلی و بالقوه فعلی خود درآمد بیشتری کسب کنید.

در این مقاله، همه مواردی را که باید در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل بدانید را پوشش خواهیم داد. شما خواهید آموخت که بهینه سازی نرخ تبدیل چیست و چگونه می توان جاهای مهم بهینه سازی را شناسایی کرد. ما همچنین هشت نمونه از بهینه سازی های متداول نرخ تبدیل را به اشتراک خواهیم گذاشت که امروز می توانید انجام دهید.

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) چیست؟

بهترین راه برای درک بهینه سازی نرخ تبدیل، پاسخ دادن به چند سوال اساسی دیگر است: تبدیل چیست؟ نرخ تبدیل چیست؟

تبدیل هنگامی رخ می دهد که یک بازدید کننده یک هدف را در سایت کامل می کند. این اهداف را می توان به عنوان تبدیلات کلان طبقه بندی کرد، بالاترین تأثیراتی که مشتریان بالقوه می توانند داشته باشند(خرید یا ثبت نام در یک دوره آزمایشی رایگان).

آنها همچنین می توانند تبدیل خرد، اقدامات کوچکتر مانند ایجاد حساب کاربری یا مشترک شدن در خبرنامه ایمیل شما باشند.

تبدیل کلان و خرد هر دو بخش مهمی از یک قیف تجارت الکترونیکی سالم هستند، اما به تلاش ها و استراتژی های مختلفی نیاز دارند. به عنوان مثال، شما احتمالاً بر حفظ، وفاداری به برند تمرکز خواهید کرد، خریدهایی را برای بازدیدکنندگانی که تبدیلات ماکرو را کامل می کنند تکرار کنید. از طرف دیگر ، کسانی که میکرو تبدیل را انجام می دهند ممکن است به یک روش پرورش بالاتر نیاز داشته باشند ، از شما می خواهد برای آموزش بازدیدکنندگان در مورد شرکت و محصولات خود، ایمیل های مکرر ارسال کنید، در ذهن باقی بمانید و ایجاد رابطه کنید. برای هدف این مقاله، ما روی تبدیلات ماکرو، به ویژه جلب بازدیدکنندگان برای انجام خرید تمرکز خواهیم کرد.

نرخ تبدیل به درصدی از بازدیدکنندگانی است که آن اقدام مورد نظر را انجام می دهند. این محاسبه با تقسیم تعداد تبدیل بر تعداد بازدیدکنندگان سایت شما و ضرب در ۱۰۰ است.

در اینجا فرمولی برای تعیین نرخ تبدیل شما آورده شده است:

(تبدیل / کل بازدیدکنندگان) * ۱۰۰

به عنوان مثال ، فرض کنید ماه گذشته ۵۰،۰۰۰ نفر از فروشگاه شما بازدید کرده اند. از این تعداد بازدید کننده ، ۲۰۰۰ نفر معامله ای را انجام دادند. نرخ تبدیل شما ۴٪ خواهد بود.

و سرانجام ، این امر ما را به بهینه سازی نرخ تبدیل می رساند: روند افزایش درصد بازدیدکنندگان سایت شما که تبدیل می کنند. بنابراین، اگر نرخ تبدیل پایه شما ۴٪ است، هدف آن است که آن را به ۵٪ یا ۶٪ افزایش دهید. حتی با افزایش به ظاهر ناچیز نرخ تبدیل، می توانید هزاران دلار بیشتر در سال درآمد کسب کنید.

 
 
چگونه می توان مناطق بهینه سازی را شناسایی کرد

در یک دنیای ایده آل، شما دائماً در حال بهینه سازی هر قسمت از فروشگاه خود هستید، از صفحه اصلی گرفته تا صفحات جداگانه، محصول گرفته تا سبد خرید. در حقیقت، شما زمان و منابع محدودی دارید، و انرژی شما بهتر است صرف تمرکز روی صفحاتی شود که می توانند بیشترین تأثیر را بر تجارت شما بگذارند.

اما، چگونه و از کجا شروع کنید؟

متأسفانه، هیچ رویکردی متناسب با همه فعالیت ها وجود ندارد. نکته اصلی این است که درک واقعی مشتریان از فروشگاه را درک کنید، بنابراین می توانید یک برنامه بهینه سازی نرخ تبدیل سفارشی ایجاد کنید. برای برخی، بهینه سازی صفحه اصلی ممکن است بزرگترین فرصت برای بهبود فروش باشد. برای دیگران، تمرکز روی مراحل بعدی قیف خرید (مانند تجربه سبد خرید) می تواند موثرتر باشد.

در اینجا پنج راهی وجود دارد که می توانید سفر مشتری خود را بهتر بشناسید و زمینه هایی را برای بهینه سازی شناسایی کنید:

۱- بیاموزید که چگونه مشتریان در سایت شما پیمایش می کنند

به تجزیه و تحلیل وب سایت خود نگاه کنید تا ببینید مشتری چگونه فروشگاه شما را مرور می کند. به عنوان مثال ، گزارش “Navigation summary” در Google Analytics می تواند به شما نشان دهد مشتریان با چه ترتیبی از صفحات شما بازدید می کنند. (به عبارت دیگر، بیشتر مشتریان پس از مراجعه به صفحه اصلی به کجا مراجعه می کنند؟) همچنین می توانید از گزارش “خلاصه پیمایش” برای انتخاب یک صفحه خاص مانند یک صفحه محصول خاص استفاده کنید و ببینید که مشتریان بعدی به کجا سفر می کنند. درک این رفتار به شما کمک می کند تا تلاش های خود را برای بهینه سازی بر روی صفحاتی که بیشترین اهمیت را دارند متمرکز کنید و مشتریان را به سمت آن صفحات راهنمایی کنید. یا برعکس، به شما کمک می کند اگر مشتری را به مکان نامناسبی راهنمایی می کنید یا پس از بازدید از یک صفحه خاص، مشتری خارج می شود، شناسایی کنید.

۲- اقلام پرفروش خود را شناسایی کنید

بهینه سازی تبدیل معمولاً از بسیاری از اصلاحات کوچک تشکیل شده است که با گذشت زمان، می تواند تأثیر زیادی در خط اصلی شما داشته باشد. با این حال، اگر این تغییرات کوچک را در محبوب ترین صفحات محصولخود ایجاد کنید، خیلی سریعتر می توانید نتایج را مشاهده کنید. موارد پرفروش خود را شناسایی کرده و در ایجاد بهترین صفحات تلاش کنید. ( آزمایش A / B را انجام دهید تا خطر ایجاد تغییرات منفی را نداشته باشید!)

۳- تجزیه و تحلیل داده های جستجو

اگر یک گزینه جستجو در سایت خود دارید، از آن برای جمع آوری اطلاعات در مورد آنچه مشتری به دنبال آن است استفاده کنید. از کنسول جستجوی گوگل یا نرم افزار Moz برای دیدن اینکه کلمات کلیدی که دنبال چه چیزی در سایت شما می گردند استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر بسیاری از مشتریان از سیاست بازگشت فروشگاه یا هزینه حمل و نقل فروشگاه گوگل استفاده می کنند، این می تواند نشانه روشنی باشد که این اطلاعات قسمت مهمی از سفر تبدیل آنها است، اما در سایت شما به طور واضح در دسترس نیست.

۴- سوالات پشتیبانی مشتری را بخوانید

وقت بگذارید و سوالات مشتری را بخوانید و به دنبال الگوهایی باشید که می تواند به شما در اطلاع رسانی استراتژی وب سایت شما کمک کند. به عنوان مثال، سوالات متداول بیشتر چیست؟ شما می توانید با پاسخگویی واضح در سایت خود، از بار پشتیبانی مشتری بکاهید و یا تجربه مشتری را بهبود بخشید. سعی کنید پاسخ ها را به صورت ارگانیک در فروشگاه خود بگنجانید. سپس یک صفحه سوالات متداول ایجاد کنید تا به همه آنها در یک مکان پاسخ دهید.

۵- تحقیقات کاربر را انجام دهید

اگر معیارها تصویر واضحی ندارند، مستقیماً به منبع: مشتریان خود بروید. ازچت آنلاین استفاده کنید تا در زمان واقعی با بازدیدکنندگان سایت صحبت کرده و از تجربه خرید آنها بینشی کسب کنید. یک باکس با کد کوپن اضافه کنید تا مشتریان را تشویق کنید تا با بازخورد خود فرم را پر کنند. همچنین می توانید آن فرم را در ایمیل های خودکار خود بگنجانید که به مشتریانی می رسد که سبد خرید خود را رها می کنند یا خرید می کنند.

 
بالا بردن فروش سایت با بهینه سازی نرخ تبدیل

نرخ تبدیل شما

وقتی مشخص کردید که کجا تلاش خود را برای بهینه سازی انجام می دهید، وقت آن است که به آنچه می خواهید تغییر دهید، فکر کنید.

در اینجا هشت مثال از زمینه های بهینه سازی برای کمک به شما در الهام گرفتن وجود دارد:

  • از تصاویری با کیفیت بالا استفاده کنید
  • CTA های اضافه را پاک کنید
  • استفاده از فضای سفید
  • طراحی برای موبایل
  • نظرات مشتری را برجسته کنید
  • یک ساختار ناوبری درست ایجاد کنید
  • روند پرداخت را تسریع کنید
  • گزینه های پرداخت مختلف

۱- از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید

محصولات خود را با عکاسی و فیلم های حرفه ای از محصولات زنده کنید. افزودن یک عنصر بصری قوی به صفحه محصول خود، به مشتریان این اطمینان را می دهد که دقیقاً می دانند چه چیزی را می خرند، حتی اگر نتوانند محصول را در دست خود بگیرند. در حقیقت ، ۹۰٪ از خریداران Etsy گفتند که کیفیت تصاویر در روند تصمیم گیری آنها بسیار مهم است.

بهینه سازی نرخ تبدیل

بسته به آنچه می فروشید، ویدئویی که نحوه استفاده از یک محصول پیچیده یا ویدئوی قبل و بعد از آن را توضیح می دهد، می تواند انگیزه بیشتری برای کلیک بر روی دکمه “خرید اکنون” به مشتریان بدهد.

BeagleDrones یکپارچه ویدئوها را در صفحات محصولات خود ادغام می کند. هنگامی که پیمایش می کنید، بصورت بیشتری کارهای بیشتری را که هواپیماهای بدون سرنشین آنها می توانند انجام دهند (از فیلمبرداری از تعقیب و گریز اتومبیل های پرسرعت گرفته تا مناظر هوایی) کشف می کنید. در مورد BeagleDrones، این فیلم ها دو مزیت اصلی را به همراه دارند: اول اینکه کیفیت فیلم های هواپیماهای بدون سرنشین را برجسته می کنند و ارزش محصول را نشان می دهند. دوم، آنها به شما الهام می دهند، و به شما انگیزه می دهند تا فیلم هایی را که می توانید با هواپیمای بدون سرنشین خود بسازید تصور کنید.

۲- پاک کردن CTA ها

نمایش یک دکمه در وب سایت شما لزوماً مشتریان را مجبور به اقدام به خودی خود نمی کند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که CTA ها به صورت واضح و دقیق طراحی شده اند و ابهام احتمالی را برطرف می کنند. از CTA استفاده کنید که برای خریداران کاملاً روشن کند که هنگام کلیک کردن چه اتفاقی می افتد.

کلمات فعال مانند “شروع خرید” ، “افزودن به سبد خرید” یا “اکنون بخرید” را در آن بگنجانید. علاوه بر این، برای اطمینان از اینکه CTA های شما در صفحه گم نشوند، از رنگ های متضاد و تند و فونت های بزرگتر استفاده کنید.

۳- استفاده از فضای سفید

برای ایجاد یک مسیر مشخص و واضح برای تبدیل، از شلوغی و آشفتگی خودداری کنید.تصاویر یا متن زیاد باعث حواس پرتی مشتریان شده و آنها را در مسیر اشتباه قرار می دهد. 

یک دستورالعمل خوب برای پیروی از آن قانون یک سوم است: صفحه خود را به سه ردیف و سه ستون تقسیم کنید. نقاط کانونی صفحه شما محل تلاقی خطوط عمودی و افقی است، در اینجاست که باید تصاویر مهم و متن را در آن قرار دهید.

صفحه خلوت است، اما خالی و خالی نیست، شما هنوز زمینه کافی برای یادگیری بیشتر در مورد محصول یا رفتن به قسمت دیگری از صفحه را دارید. این نکته را بخاطر داشته باشید که فضای سفید را در طرحهای خود بگنجانید: شما می خواهید از شلوغی جلوگیری کنید و اطلاعات ارزشمند را از بین نبرید.

۴- طراحی برای موبایل

وقتی دستگاه های تلفن همراه تقریباً نیمی از ترافیک وب را در سراسر جهان تشکیل می دهند، یک فروشگاه آنلاین که به راحتی در تلفن همراه کار می کند ، کاملاً ضروری است. فراتر از عناصر اساسی سازگار با موبایل فکر کنید (مانند تغییر اندازه خودکار صفحه یا استفاده از منوهای hamburger ) و روش هایی را پیدا کنید که بتوانید در یک صفحه کوچکتر تجربه خرید خود را حتی راحت تر کنید.

 

فروشگاه لباس زنانه Cottons یک تجربه کاملاً متحرک برای تکمیل سایت دسک تاپ آنها ارائه می دهد. در ابتدایی ترین سطح، سایت در صفحه کوچکتر زیبا به نظر می رسد. این زیبایی بصری خود را با صفحات تمیز و بدون سر و صدا و CTA های کاملاً مشخص حفظ می کند.

Cottons همچنین با حفظ پیشگام بودن تجربه کاربری، آن را یک قدم جلوتر می برد. دکمه ها به اندازه کافی بزرگ هستند تا بتوانند دست های بزرگتر یا انگشتان ناپایدار را در خود جای دهند، فرم “تماس با ما” صفحه کلید عددی را به صورت خودکار نمایش می دهد تا ورود شماره تلفن شما را آسان تر کند و منوی hamburger یک روش سریع برای پیمایش در سایت را ارائه می دهد.

۵- برجسته کردن نظرات مشتری

مطالعات نشان داده است که نمایش نظرات مشتریان می تواند نرخ تبدیل را ۲۷۰ درصد افزایش دهد.از قدرت اثبات اجتماعی استفاده کنید و از نظر مشتری برای افرادی که از فروشگاه شما بازدید می کنند، استفاده کنید. شما به عنوان یک شرکت می توانید هر چقدر می خواهید در مورد میزان عالی بودن محصولات خود بنویسید، اما اینکه این پیام رسانی توسط اشخاص ثالث خنثی انجام شود بسیار تأثیرگذار است.

 

به عنوان مثال، لامارسا، یک شرکت تولیدکننده قهوه، به مشتریان این امکان را می دهد که بازخورد خود را بگذارند و آن را در صفحه محصولات خود نمایش دهند. در حالی که توضیحات محصول مشخصات فنی دستگاه قهوه را پوشش می دهد، نظرات مشتری در کل تجربه محصول، از زمان حمل و نقل تا سهولت کارکرد و خدمات به مشتری، رنگ بیشتری می دهد. هر بازبینی شامل نام مشتری است تا به او در ایجاد احساس شخصی تر کمک کند.

۶- یک ساختار ناوبری مشخص ایجاد کنید

 

گرچه نوار پیمایش هیجان انگیزترین قسمت سایت شما نیست، اما یکی از مهمترین آنهاست. نوار پیمایش مشتریان شما را از طریق فروشگاه شما راهنمایی می کند و به آنها در کشف محصولات و کسب اطلاعات کمک می کند. سیاست ها و ویژگی های مهم را در پاورقی ها یا زیر منوها پنهان نکنید. در عوض، یافتن سوالات متداول یا کسب اطلاعات در مورد سیاست بازگشت خود را برای مشتریان بالقوه تا حد ممکن آسان کنید.

Bakery Fisher & Donaldson به لطف یک ساختار مینیمالیستی و موارد منو که به وضوح برچسب خورده اند، نوار ناوبری خود را کامل کرده اند. مشتریان بالقوه می توانند به راحتی مفیدترین اطلاعات را بیابند، مانند جزئیات تحویل و سیاست بازگشت، بدون اینکه بیش از حد گزینه های زیادی راغب شوند. فهم متن آسان است و نشان می دهد چه نوع محتوایی در هر صفحه یافت می شود.

۷- روند پرداخت را تسریع کنید

برخی از مشتریان ممکن است دوست داشته باشند که در ادامه مرور فروشگاه شما، کالاهایی را به سبد خرید خود اضافه کنند و برخی ممکن است قبل از تصمیم به خرید مدتی را در صفحات محصول شما بگذرانند. با این حال، دیگران به دنبال یافتن یک محصول خاص و خرید سریع خود هستند. برای تسریع در روند پرداخت برای آنها، گزینه “نمایش سریع” را در کاتالوگ محصولات خود بگنجانید که به شما اجازه می دهد مشتریان بدون اینکه از صفحه خارج شوند، مورد را از نزدیک مشاهده کرده و به سبد خرید خود اضافه کنند. همچنین می توانید با درج دکمه های “افزودن به سبد خرید” و ” خرید اکنون” در صفحات محصول خود به مشتریان این گزینه را بدهید تا روند تسویه حساب را تسریع کنند.

برای کسانی که تصمیم گیری طولانی تر طول می کشد، آنها را تشویق کنید که حتی پس از اینکه سایت شما را ترک کردند با استفاده از ایمیل های سبد خرید خودکار و رها شده، خریدهای خود را انجام دهند. این به آنها یادآوری می کند که کالایی را در سبد خرید خود گذاشته اند و دوباره به فروشگاه شما بازگردانده اند. ایمیل های سبد خرید رها شده ابزاری موثر برای بهینه سازی تبدیل است، زیرا تقریباً نیمی از ایمیل های بازیابی سبد خریدباز می شود.

وقتی روی دکمه “خرید اکنون” در صفحه محصول Abbyspace کلیک می کنید، بلافاصله وارد جریان پرداخت می شوید. به شما یک صفحه ارائه می شود که می توانید جزئیات حمل و نقل خود را وارد کنید، روش تحویل خود را انتخاب کنید، جزئیات پرداخت را اضافه کنید و سفارش خود را ثبت کنید. اگر دکمه “افزودن به سبد خرید” را انتخاب کرده بودید، برای رسیدن به این صفحه سه کلیک اضافی لازم بود.

۸-  گزینه های پرداخت مختلف ارائه دهید

 
بهینه سازی نرخ تبدیل

اگر گزینه های پرداخت ترجیحی آنها هنگام تسویه حساب در دسترس نباشد، حداکثر ۱۶٪ از مشتریان سبد خرید خود را رها می کنند. با ارائه روش های مختلف پرداخت اطمینان حاصل کنید که مشتریان در هنگام پرداخت در سایت شما تا حد امکان احساس راحتی می کنند.

Useless Treasures، به مشتریان امکان می دهد علاوه بر کارت اعتباری، با PayPal نیز پرداخت کنند. PayPal نه تنها گزینه پرداخت معتبر و معتبری را ارائه می دهد، بلکه باعث می شود که خرید تسویه حساب برای مشتریان راحت تر باشد. آنها می توانند به جای اینکه به صورت دستی آدرس صورتحساب و جزئیات کارت اعتباری خود را وارد کنند، به اطلاعات پرداخت خود که قبلاً در PayPal ذخیره شده است اعتماد کنند.

با آنچه قبلاً دارید بیشتر کار کنید

بهینه سازی نرخ تبدیل یکی از روشهای ساده تر برای افزایش فروش است. شاید بهترین کیفیت آن این باشد که به شما اجازه می دهد کارهای بیشتری را در اختیار داشته باشید. لازم نیست نگران تخصیص بودجه یا جذب مشتری جدید باشید. درعوض شما می توانید بر ایجاد فروشگاه آنلاین خود در یک تجربه لذت بخش و روان برای مشتریان خود تمرکز کنید و از افزایش فروش این محصول لذت ببرید.