انواع وب سایت و نحوه ایجاد و طراحی آنها / 5 نوع مختلف وبسایت: انواع مختلف وب سایت ها سبک منحصر به فرد خود را در طراحی وب می طلبند.

سایت های تجارت الکترونیکی وجود دارند که برای فروش محصولات یا خدمات طراحی شده اند. کسب و کارهای کوچک وب سایت هایی ایجاد می کنند تا استعدادهای خود را به نمایش بگذارند و برند خود را به صورت آنلاین ایجاد کنند. طراحان و هنرمندان از سایت های نمونه کار برای به نمایش گذاشتن آثار خود و جذب مشتری استفاده می کنند. وبلاگ ها به افراد و برندها این امکان را می دهند که بینش های منحصر به فرد را مستقیماً برای مخاطبان خود منتشر کنند. و وب سایت های شخصی برای بازاریابی خود برای کارفرمایان بالقوه عالی هستند.

بیایید پنج نوع محبوب وب سایت را به همراه بهترین روش ها برای طراحی آنها و الگوهای مفید برای شروع کار بررسی کنیم:

1- وب سایت های تجارت الکترونیک

وب سایت های تجارت الکترونیک به کاربران امکان خرید و خرید محصولات یا خدمات را به صورت آنلاین می دهند. دیجیکالا و سایر خرده‌فروشانی که محصولات را از طریق فروشگاه آنلاین می‌فروشند، نمونه‌های خوبی از سایت‌های تجارت الکترونیک هستند. این وب‌سایت‌ها با استفاده از کارت اعتباری، سرویس پرداخت آنلاین یا یک پلت فرم تجارت الکترونیک مانند  woocommerce، موارد را در سبد خرید و پرداخت را آسان می‌کنند.

فروشگاه اینترنتی آف724

طراحی وب سایت تجارت الکترونیک

انواع مختلف طراحی وب سایت عناصر مختلفی را می طلبد. هنگام ساخت یک وب‌سایت تجارت الکترونیک، به یک سبد خرید نیاز دارید که به کاربران اجازه می‌دهد محصولات را اضافه و حذف کنند و همچنین به شما امکان می‌دهد قیمت‌گذاری، محصولات پیشنهادی و تخفیف ایجاد کنید. شما به یک درگاه پرداخت نیاز دارید تا کاربران بتوانند تراکنش های خود را تکمیل کنند.

همانطور که به طراحی وب سایت تجارت الکترونیک خود نزدیک می شوید، مهم است که به نحوه تعامل بازدیدکنندگان با سایت شما فکر کنید. به احتمال زیاد، در آینده می خواهید تخفیف ها و تبلیغاتی ارائه دهید، بنابراین این قابلیت را از ابتدا در سایت خود ایجاد کنید.

فرآیند خرید را برای مشتریان بالقوه ساده کنید تا آن ها با کمترین تعداد کلیک به محصول مورد نظر خودشان برسند. می‌توانید با تقسیم کردن محصولات موجود در فروشگاه تجارت الکترونیک خود به دسته‌هایی که بازدیدکنندگان می‌توانند بر اساس آن فیلتر کنند، تجربه خرید را ساده نگه دارید. گنجاندن قابلیت جستجوی قوی نیز یک ایده خوب است.

عکس محصول را فراموش نکنید. بسیاری از انواع مختلف وب‌سایت‌ها به عکاسی عالی متکی هستند، اما برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک، عکس‌های شما می‌توانند فروش شما را افزایش یا شکست دهند. برای اطمینان از اعتماد به برند خود از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید و تا جایی که می توانید معاملات فعلی خود را در صفحه اصلی به نمایش بگذارید.

2- وب سایت های شخصی

وب‌سایت‌های شخصی برای افرادی است که می‌خواهند نظر خود را به صورت آنلاین بیان کنند، به فرصت‌های شغلی کمک کنند یا برند شخصی خود را ایجاد کنند.

اکثر وب سایت های شخصی نسبتاً ساده هستند و دارای تصاویر و متن زیادی هستند. از آنجایی که وب‌سایت‌های شخصی به صورت دستی با دوستان، خانواده و همکاران به اشتراک گذاشته می‌شوند، معمولاً به هیچ ابزار راهنما یا SEO نیاز ندارند. با این حال، اگر قصد دارید از وب سایت خود برای معرفی خود به عنوان یک حرفه ای استفاده کنید، مطمئناً بهینه سازی محتوای خود برای نمایش در موتورهای جستجو ضرری ندارد .

وب سایت های شخصی

طراحی سایت شخصی

برای این نوع وب سایت، عناصر طراحی واقعاً به هدف وب سایت شخصی شما بستگی دارد. آیا سایت چیزی است که فقط برای سرگرمی با دوستان و خانواده به اشتراک می گذارید یا در تلاش برای ایجاد یک برند هستید؟ اگر دومی باشد، باید ظاهر و احساسی قابل تشخیص برای برند شخصی خود ایجاد کنید.

در مرحله بعد، تصمیم بگیرید که آیا خدمات را از طریق سایت خود می فروشید یا از آن به عنوان مکانی مرکزی برای حضور آنلاین خود استفاده می کنید. برای مورد اول، باید صفحات فرود را با بسته های خدمات مختلف تنظیم کنید. در مورد دومی، می‌توانید تنها با افزودن اطلاعات تماس خود و تشویق مشتریان بالقوه به تماس، خلاص شود.

صرف نظر از اینکه وب سایت شما برای کسب و کار یا تفریح ​​است، یک وبلاگ شخصی می تواند یک افزونه خوب باشد. به این ترتیب، می توانید سایت خود را با به اشتراک گذاشتن افکار خود در زمینه تخصص خود به طور مکرر به روز کنید یا زندگی خود را از طریق پست های وبلاگ به اشتراک بگذارید.

3-  وب سایت نمونه کار

در حالی که شبیه به یک سایت شخصی است، این نوع وب سایت تماماً در مورد نمایش کار حرفه ای شما با هدف جلب مشتری است.

وب سایت نمونه کارها بوم نقاشی برای طراحان، نویسندگان، فیلمبرداران، هنرمندان و دیگر متخصصان خلاق است. این نوع وب سایت ها برای برجسته کردن مجموعه مهارت ها و خدمات خاصی که فریلنسرها ارائه می دهند وجود دارند.

وب سایت نمونه کار

طراحی وب سایت نمونه کارها

به طور معمول، وب سایت های نمونه کار دارای چند ویژگی منحصر به فرد هستند. برای نمایش کار خود، ممکن است از نمایش اسلاید، گالری، یا انیمیشن نمونه کارها استفاده کند. شما همچنین می توانید بسته به نحوه نمایش کار خود فیلم ها را جاسازی کنید.

احساس نکنید که باید هر پروژه ای را که روی آن کار کرده اید نمایش دهید. بهترین کار خود را انتخاب کنید و پروژه ها را به دسته ها تقسیم کنید، بنابراین برای مخاطبان شما آسان است که آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. مطمئن شوید که هر پروژه را با بیان داستان پشت آن برجسته کنید. همچنین می‌توانید جزئیات مربوط به ابزارهای تجارت خود را که با آن‌ها آشنا هستید، مانند سازنده وب‌سایت خاص، ابزار SaaS یا نرم‌افزار اضافه کنید.

قبل از به اشتراک گذاشتن پروژه هایتان در سایت، حتماً با مشتریان قبلی خود چک کنید – همه مشتریان نمی خواهند طرح های اختصاصی آنها برجسته شود. همچنین می توانید با محافظت از صفحات وب پروژه خاص با رمز عبور و درخواست از مشتریان جدی برای دریافت رمز عبور، دسترسی به کار خود را محدود کنید .

از مشتریان قبلی خود بخواهید که نظرات خود را در مورد خدمات شما به اشتراک بگذارند. گنجاندن توصیه های مشتری در وب سایت نمونه کارها شما یک راه عالی برای اجازه دادن به مشتریان راضی شماست که شما را ستایش کنند و خدمات شما را برای شما بفروشند.

4-  وب سایت کسب و کار کوچک

یک وب سایت کسب و کار کوچک ایم امکان را فراهم می کند تا مردم بتوانند در مورد یک شرکت، کارکنان، محصولات، خدمات و فرهنگ آن اطلاعات کسب کنند. هدف یک وب سایت کسب و کار کوچک ارائه اطلاعات است تا مشتریان بتوانند مستقیماً با شما تماس بگیرند. به عنوان مثال می توان به شرکت های حسابداری محلی، ارائه دهندگان خدمات( لوله کش، HVAC، و غیره)، رستوران ها و دفاتر حقوقی اشاره کرد.

وب سایت های کسب و کار کوچک

طراحی وب سایت های کسب و کار کوچک

یک وب سایت کسب و کار کوچک به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید. طراحی باید با برند شرکت شما، همراه با لحن صدای شما مطابقت داشته باشد. اگر یک رستوران محلی هستید، سایت شما ممکن است شامل عکس‌هایی از کسب‌وکارتان باشد.  اگر شما یک کسب و کار کوچک نظافت حیوانات خانگی هستید، احتمالا طرح شما روشن تر و پر از عکس های حیوانات خانگی خواهد بود.

صرف نظر از نوع کسب و کار شما، وب سایت شما باید شامل لوگو، عناصر طراحی ترجیحی ، و ناوبری سریع و آسان برای کاربران برای یافتن مناطق در وب سایت شما باشد.

همیشه یک صفحه درباره ما قرار دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند به سرعت با کسب و کار شما آشنا شوند. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس شما به راحتی قابل دسترسی است تا مشتریان بالقوه بتوانند با آنها تماس بگیرند. وب‌سایت‌های کسب‌وکارهای کوچک نیز باید ویژگی‌های سئو داشته باشند تا ترافیک جستجو را به سایت خود هدایت کنید.

5-  وب سایت وبلاگی

یک وب‌سایت وبلاگ به طور مرتب با مقالات، فیلم‌ها و عکس‌های مرتبط به‌روزرسانی می‌شود که هدفشان اطلاع‌رسانی، سرگرمی و آموزش مخاطبان است.  وبلاگ ها گاهی اوقات پلتفرمی برای بیان نظر یک فرد هستند، یا ممکن است یک شرکت پلتفرمی برای ارائه محتوای ارزشمند به مشتریان خود داشته باشد. این نوع وب‌سایت‌ها می‌توانند تمرکز اصلی خود را بر روی خود وبلاگ قرار دهند – سایت را حول محتوای به‌روزرسانی شده متمرکز کنند – یا در یک وب‌سایت بزرگ‌تر ساخته شوند.

وب سایت های وبلاگی

طراحی وب سایت وبلاگی

وبلاگ ها در اشکال و اندازه های مختلف هستند، اما یک عنصر ضروری برای هر وبلاگ، سازماندهی است. خوانندگان شما به یک راه ساده برای یافتن موارد مورد علاقه نیاز دارند، بنابراین فهرست بندی مناسب دسته بندی ها (مانند نوارهای کناری در صفحات وبلاگ) بسیار مهم است. محتوای تخصصی و نظرات جالب نیز کلیدی است.

اغلب، در طراحی این نوع وب سایت از اسلایدر بزرگ تصویر در بالا صرف نظر می کنند و مستقیماً به محتوا می رسند. از عناصر بصری (آیکون ها، عکس ها، طراحی هنری) برای برجسته کردن یک دسته یا محتوای جدید استفاده کنید. اگر می‌خواهید مخاطبان خود را افزایش دهید، یک منطقه ثبت نام CTA و خبرنامه اضافه کنید تا آدرس‌های ایمیل بازدیدکنندگان را بگیرید. به این ترتیب، می توانید خوانندگان خود را با محتوای خبرنامه انحصاری نگه دارید و مطمئن شوید که آنها از مقالات اخیر شما آگاه هستند.

 

/تیم تولید محتوا گروه بازاریابی کوشا/