بهینهسازی برای موتورهای جستجو که به اختصار S.E.O. نامیده میشود و خلاصه شده عبارت Search Engine Optimization است، یکی از روشهای بسیار مرسومِ بازاریابی آنلاین است که به منظور بهبود رتبه وبسایتها در موتورهای جستجو صورت میگیرد و از اثرگذارترین راهکارهایی است که بیشترین میزان بازگشت سرمایه را به همراه دارد. در ادامه به ۱۰ واقعیت درباره بهینهسازی برای موتورهای جستجو در سال ۲۰۱۷ میپردازیم:
۱. ۷۰٪ لینکهایی که توسط کاربران موتورهای جستجو بر آنها کلیک شده، به صورت اُرگانیک بودهاند. (منبع: Search Engine Journal)
۲. ۷۰ الی ۸۰ درصد افرادی که با تبلیغات داخل موتورهای جستجو مواجه میشوند، به آنها رجوع نمیکنند و بیشتر نظر آنها به نتیاج اُرگانیک جلب میگردد. (منبع: Search Engine Land)
۳. ۷۵٪ کاربران موتورهای جستجو، حتی تا انتهای اولین صفحه نتایج کلمه/عبارت کلیدی مورد نظر خود را مشاهده نمیکنند. (منبع: Hubspot)
۴. جستجو و استفاده از سرویسهای ایمیل، دو تا از فعالیتهای داخل اینترنت هستند که بیشترین کاربران را به خود اختصاص دادهاند. (منبع: Search Engine Land)
۵. گوگل به تنهایی توانسته تا ۶۸٪ سهم بازار موتورهای جستجو را به خود اختصاص دادهاست. (منبع: Search Engine Journal)
۷ روش برای سئو در کسب و کارهای کوچک