سئو کپی رایتینگ چیست و آیا برای سایت شما مهم است؟
سئو کپی رایتینگ یک فرم تخصصی از نوشتن آنلاین است که:
- حاوی عبارات کلیدی است – یعنی کلماتی که خواننده هدف شما در قسمت جستجو برای پیدا کردن اطلاعات خاصی تایپ میکند؛
- به محتوای آنلاین کمک میکند تا در نتایج جستجو (مثلا در گوگل) رتبه بالاتری بدست بیاورد؛
- ترافیک خوب و دارای شرایط لازم را به سایت هدایت میکند.
به طور خلاصه سئو کپی رایتینگ نوشتن با کیفیت است. عبارات کلیدی نباید خواندن نوشته را سخت کنند، باعث شوند متن تکراری به نظر برسد و یا تمرکز خود بر تبدیل را از دست بدهد.
تفاوت سئو کپی رایتینگ با کپی رایتینگ سنتی چیست؟
تفاوت اصلی این است: سئو کپی رایتینگ شامل عبارات یا کلمات کلیدی است. به عنوان مثال [دیجیتال مارکتینگ] یک عبارت کلیدی است.
تایپ کردن عبارات کلیدی در گوگل کاری است که ما هر روز انجام می دهیم، درست است؟ ما کلمات را در قسمت جستجوی گوگل تایپ می کنیم تا پاسخ سوالاتمان را بدست آوریم.
اما نکته اینجاست که، سئو کپی رایتینگ خیلی بیشتر از فقط قرار دادن عبارات کلیدی در درون مطالب است: گوگل علاوه بر این عبارات محتوای معتبری می خواهد که به طور کامل پاسخ سوالات خوانندگان را داده و از محتوای رقبا یک سر و گردن بالاتر باشد.
برخی معتقدند شما میتوانید یک دسته کلمات کلیدی را در محتوا قرار دهید و همچنان یک رتبه بالا بدست آورید (که معمولا به عنوان “چپاندن عبارات کلیدی در متن” شناخته می شود).
اما دیگر اینگونه نیست.
سئو کپی رایتینگ دو هدف دارد:
گوگل هوشمندانه تر شده است و همه چیز تغییر کرده است. در حال حاضر محتوای شما باید دارای کیفیت بالایی باشد تا در رتبه های بالای گوگل قرار بگیرد.
بنابراین در واقعیت محتوای شما دو هدف را برآورده میکند:
- از یک طرف، خوانندگان شما باید آن را دوست داشته باشند. محتوای شما باید مرتبط و منبعی باشد که خوانندگان شما از آن لذت ببرند – چیزی که به آنها آموزش می دهد، آنها را سرگرم می کند یا به اطلاعاتشان بیفزاید.
- از سوی دیگر، محتوای باید به روش خاصی نوشته شده باشد تا گوگل آنچه در آن صفحه است را درک کند. درک اینکه چگونه این اتفاق می افتد، به محتوای شما در رقابت با سایر صفحات کمک می کند.
چه چیزی به محتوا کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بالا بدست بیاورد؟
عوامل متعددی وجود دارند که رتبه موتور جستجو را تحت تاثیر قرار می دهند (مثلا چگونه یک صفحه در نتایج بالای موتور جستجوی گوگل وجود دارد).
اگر به جدول تناوبی نگاهی بیندازید (که می توانید آن را در Search Engine Land پیدا کنید)، خواهید دید که بیشتر عناصر در سمت چپ بر کیفیت محتوا تمرکز می کنند.
تحقیق ها، کلمات و طراوت محتوا برای موفقیت سئو شما اهمیت دارد.
بنابراین اگر شما نگران هستید که …
- صفحات شما در گوگل نمایش داده نمی شوند،
- صفحات شما نرخ تبدیل خوبی ندارند،
- محتوای شما منسوخ شده است و شما از ابتدا هم آن را دوست نداشتید،
- محتوای شما هرگز بهینه سازی نشده و اکنون فکر می کنید وقت بهینه سازی آن رسیده است،
خبر خوب این است که سئو کپی رایتینگ می تواند یک فرصت بزرگ برای شما باشد!
خب بالاخره همانطور که Seth Godin گفته است:
بهترین سئو، محتوای عالی است.
اگر شما بتوانید محتوایی را ایجاد کنید که توجه خوانندگان را به خود جلب بکند، به سوالاتشان پاسخ بدهد و برایتان لینک های ورودی به همراه داشته باشد، شما در نهایت می توانید موقعیت های جذاب موتور های جستجو را بدست بیاورید.
و این موضوع واقعا هیجان انگیز است.
منبع: SEOCopyWriting