[ad_1]
در این مقاله ما راهکارهای دریافت ترافیک رایگان برای سایت را بررسی می کنیم.
به عنوان بازاریاب وقت و انرژی زیادی برای سئو صرف میکنیم.
با توجه به اینکه گوگل در هر ثانیه بیش از ۶۶۰۰۰ جستجو دارد، انجام ندادن سئو احمقانه خواهد بود.
اما وقتی که بیشتر به آن دقت می کنیم، گوگل و دیگر موتورهای جستجو فقط یکی از راههای کشاندن ترافیک به سایت ما است.
در حقیقت بسته به مخاطب هدف و رقابت، گوگل ممکن است بهترین منبع ترافیک شما نباشد.
به Upworthy به عنوان مثال بنگرید.
این سایت برای به اشتراک گذاری ویدیو های وایرال حس خوب مشهور است و تقریباً ۴۳% ترافیک خود را از شبکه های اجتماعی و کمتر از ۱۹ درصد را از جستجو به دست میآورد.
گروه های مصرف کنندگان به اشکال متفاوتی از اینترنت استفاده می کنند.
برخی دوست دارند محتوای شان را از دوستان یا تاثیرگذاران شبکه های اجتماعی دریافت کنند.
تعداد کمی به خبر گذاریهای مطمئن خود وابسته اند تا به آنها بگویند چه مطالبی را بخوانند.
دیگران از یک موتور جستجوی جایگزین مانند یوتیوب یا حتی فیسبوک استفاده می کنند.
برای اثبات اینکه شما فقط به گوگل برای هدایت ترافیک به سایت خود نیاز ندارید در اینجا راهکارهای دریافت ترافیک رایگان که میتوانند بازدیدهای سایت شما را افزایش دهند ارائه شده است.
یک کانال یوتیوب بسازید
در شبکه های اجتماعی چت کنید
با تاثیرگذاران شریک شوید
از مشترکین ایمیلی خود بهره ببرید
در انجمن ها و سایت های پرسش و پاسخ کمک بدهید
از پست مهمان بهره ببرید
۱) یک کانال یوتیوب بسازید
یوتیوب در هر ماه ۱٫۵ میلیارد کاربر فعال دارد که آن را دومین پلتفرم اجتماعی بزرگ جهان ساخته است.
دقت شود که این آمار مربوط به سال ۲۰۱۷ می باشد
با بیش از ۳۰ میلیون کاربر که هر روز وارد یوتیوب می شوند تا جمعاً ۵ میلیارد ویدیو را تماشا کنند.
این اعداد بسیار بزرگ هستند.
با این وجود این ارقام هنوز هم رقیب گوگل نمی شوند که در هر روز در حدود ۳٫۵ میلیارد جستجو دارد.
بنابراین چگونه می توانید بخش کوچکی از ترافیک را از یوتیوب بگیرید که می توانستید از گوگل بگیرید؟
زیبایی یوتیوب این است که به شما اجازه می دهد ویدئوها را به اشتراک بگذارید.
در حالی که گوگل ویدیوهای یوتیوب را به عنوان بخشی از فهرست نتایج خود نشان می دهد (البته گوگل خود صاحب یوتیوب است) نتایج تقریباً یکسان نیستند.
به منظور جذاب بودن و دسترسی به عاشقان ویدیو شما نیاز دارید که محتوای یوتیوب تولید کنید.
از آنجا که یوتیوب بیشتر به افراد بین ۱۸ تا ۴۹ سال در مقایسه با هر شبکه کابلی دیگر دسترسی دارد، این در صورتی درست است که شما برای نسل های جوان تر بازاریابی می کنید.
رابطه عاشقانه نسل زد یا نسل اینترنت (Generation Z) با یوتیوب بسیار عمیق است.
در حقیقت ۵۰ درصد نسل اینترنتی ها، به AdWeek گفتند که آنها بدون یوتیوب قادر به زندگی نخواهند بود.
آنها همچنین دلیلش را به اشتراک گذاشتند.
برای نسل اینترنت یوتیوب بیشتر از یک سایت به اشتراک گذاری ویدئو است.به دلایلی که به یوتیوب مراجعه می کنند نگاه کنید:
اگر علاقه به ویدیو نسل اینترنت، وقتیکه پیرتر می شوند و تصمیمات خرید جدید را شروع می کنند ادامه یابد، این احتمالاً یک بازبینی بزرگ برای بازاریابی در سالهای آتی خواهد بود.
آپلود کردن ویدیو ها در یوتیوب به شما اجازه می دهد در مقابل مشتری هایی ظاهر شوید که از این سایت مانند یک موتور جستجوی سنتی استفاده می کنند.
سپس با لینک های که در جای مناسب قرار گرفته اند می توانید آن کاربران را به سمت سایت خود هدایت کنید.
بیایید به نحوه کار کانال یوتیوب GoPro’s YouTube channel نگاهی بیندازیم.
به عنوان یکی از پرطرفدارترین کانال های موجود یوتیوب، GoPro از ویدیوهای با کیفیت بالای خود استفاده می کنند تا نشان دهند که کالای شان چه قابلیت هایی دارد.
با این حال فقط آپلود کردن ویدیو باعث فروش نمیشود.
به این خاطر است که آنها برای مشتریها رفتن از کانال یوتیوب به صفحه محصول را آسان می سازند.
در اینجا عکسی از ویدئویی که GoPro دارد را میبینید.
دقیقاً در اولین خط توصیف ویدیو، بینندگان لینکی را دارند که آنها را مستقیما به صفحه محصول هدایت می کند.
مشتریان علاقمند می توانند بررسی کنند که دوربین جدید چه قابلیت هایی دارد، سپس به آسانی راه خود را به وب سایت GoPro برای گرفتن جزئیات بیشتر یا خرید کردن ادامه می دهند.
و این تنها روشی که GoPro ترافیک را به سمت سایت خود میکشاند نیست.
شما همچنین می توانیددر تصویر کاور انها لینکی به وب سایت و پروفایل شبکههای اجتماعی شان پیدا کنید.
این به کاربران یوتیوبی که به کانال شرکت وارد می شوند فرصتی می دهد که به سرعت به سایت بروند.
همچنین شما می توانید لینک وب سایتتان در درون خود ویدیو قرار دهید.
یوتیوب ویژگی هایی را پیشنهاد میدهد که به کاربران اجازه می دهد تبلیغات ویدیویی تعاملی ایجاد کنند.
این قابلیت ها یا در هنگام پخش ویدئو یا در پایان آن نمایش داده می شوند که بینندگان را به سمت حرکت بعدی ارجاع میدهند.
مطابق این جدول می بینید که هم دکمه های فراخوان (Call to action) و پایان خودکار نمایش (auto end screens) باعث ارسال ترافیک به وبسایت شما می شود.
اینجا مثالی از دکمه فراخوان از یک ویدئوی Hubspot را می بینید.
یوتیوب دارای ویژگی لینک مستقیم در وسط ویدیو است. HubSpot آن را به طور کامل زمان بندی کرده است به صورتی که وقتی بیننده آن را میبیند که به یک درک عمیق و کافی از بازاریابی درونگرا (inbound marketing) دست یافت.
آن را با پایان خودکارنمایش مقایسه کنیم.
این مثالی از The Tonight Show Starring Jimmy Fallon است.
این برنامه گزینه های زیادی به بیننده هایی که ویدئو را کامل تماشا میکنند ارائه میدهد. این شامل پیشنهاد رفتن به وب سایت NBC برای دانلود اپ نمایش است.
هنگامی که از هرکدام از این ویژگی های تعاملی استفاده میکنید، مطمئن باشید که یک ارزش واضح و مستقیم را به تماشاچی خود ارائه می دهید.
همچنین، به خاطر داشته باشید که نمیخواهید ویدئوی خود را با لینک به محتواهای زیادی پر کنید.
در عوض بر یک یا دو لینک که واقعاً محتوای ویدیویی شما را پشتیبانی می کند تمرکز کنید.
۲) در شبکه های اجتماعی گفتگو کنید
اگر این کار را درست انجام دهید شبکه های اجتماعی می توانند به عنوان منبعی از ترافیک با گوگل رقابت کنند.
بر اساس Sprout Social، حدود ۴۸ درصد نسل هزاره (millennials) و ۴۸ درصد نسل ایکس ها (نسل ایکس به نسلی میگویند که بعد از اتمام انفجار جمعیت پس از جنگ جهانی دوم زاده شدهاند) یک برند را در رسانه های اجتماعی درسه ماه اول سال ۲۰۱۷ دنبال کرده اند.
این یعنی شما سر و صدای کمتری برای رسیدن به مخاطبان هدف خود ایجاد میکنید.
به علاوه شبکه های اجتماعی فرصتی برای تعامل و سرگرمی فراهم می کند چیزی که به سختی در موتورهای جستجو به دست می آورید. شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راهکارهای دریافت ترافیک رایگان هستند.
وقتی کاربران شبکه های اجتماعی در تایم لاین (Timeline) و نیوز فید (News feed) خود در حال جستجو هستند، آنها به دنبال هر چیزی هستند که توجهشان را جلب کند.
اگر قادر به ارائه چیزی با کیفیت بالا و جالب باشید آنها را به سایت خود برای بررسی بیشتر می کشانید.
با این حال مهم است که بدانیم که چگونه شبکه های اجتماعی برای برند ها تغییر میکنند. در سال ۲۰۱۷ شبکه های اجتماعی ۲۵٫۶ درصد کل بازدید کنندگان سایت ها را به خود اختصاص داد.
اما این رقم درسالهای گذشته پایین آمده است.
از همان مطالعه متوجه می شویم که از پایان سال ۲۰۱۳ تا آغاز سال ۲۰۱۷ شبکه های اجتماعی نسبت به جستجوگرها بهتر عمل کرده است.
متاسفانه تغییرات در الگوریتم فیس بوک باعث کاهش شدید ارگانیک ریچ در آن پلتفورم شد.
در مقایسه با نیمه اول سال ۲۰۱۷، فیس بوک در نیمه دوم سال ۹ درصد کاهش ارجاع از طریق شبکه های اجتماعی داشت.
با این حال، از دست دادن ترافیک شبکه های اجتماعی توسط یک سایت باعث رونق گرفتن یک سایت دیگر می شود.
در حالی که فیس بوک در پایان سال ۲۰۱۷ شاهد یک شیب نزولی بزرگ بود، پینترست و اینستاگرام شاهد جهش های قابل توجهی بودند.
صرف نظر از شبکه اجتماعی که هدف خود قرار میدهید، میخواهید اطلاعات معنی دار و ارزشمندی را ارائه کنید.
به خاطر داشته باشید که کاربران برای تعامل با دوستان خود وارد شبکه های اجتماعی می شوند- نه برای اینکه کسی چیزی به آنها بفروشد.
شما باید راه های پیدا کنید که بتوانید کاربران را درگیر کنید در حالیکه هنوز در پلتفرم حضور دارند.
Buzzfeed Tasty کار بسیار جالبی در این زمینه انجام میدهد.
پست فیسبوک آنها شامل همه چیز می شود.
آنها یک ویدئو برای جلب توجه ایجاد کردهاند.
آنها پیام های دوستانه ای دارند که بیننده را به عنوان دوست خود می پندارد.
و حتی دو لینک دارند که کاربر را به خرید یا بررسی دستورالعمل پخت غذا از ویدئو هدایت می کند.
و همه این کارها را بدون اینکه کاربر احساس غافلگیر شدن کند انجام می دهند.
این تاکتیک برای صفحه Tasty Facebook توجه بسیار بالایی یعنی تقریباً ۹۵ میلیون دنبال کننده به همراه داشته است.
برای تکرار این تاکتیک برای مخاطبان خود، مخاطب خود را بشناسید و محتوای اجتماعی ایجاد کنید که به صورت یکپارچه در تایم لاین آنها ترکیب شود.
روش دیگر برای شروع گفتگو استفاده از موضوعات توییتر (Twitter thread) است.
موضوع های توییتر به شما امکان به اشتراک گذاری بینش ها، راهنمایی ها و افکار با پاسخ دادن به خودتان را می دهد-و آنها توانایی وایرال شدن را دارند.
ببینید چه اتفاقی برای وبلاگ نویس مسافرتی Hey Ciara افتاد.
در ۱ ژانویه او این موضوع را آغاز کرد.
تنها با استفاده از این موضوع ، Ciara بیش از ۱۳۰۰۰ فالوور جدید توییتر، ۶۰۰۰ دنبال کننده جدید اینستاگرام و ۱۰ درصد افزایش در ترافیک وبلاگ خود به دست آورد.
موضوعاتی مانند این ارزش قابل توجهی برای دنبال کننده ها دارند.
پس از اشتراک گذاری آثار خود Ciara لینکی به یکی از پستهای وبلاگ خودش شامل اطلاعات بیشتر می دهد.
اگرچه تعامل با لینک به طور قابل توجهی کمتر از اولین پست است، اما هنوز قادر به جذب ترافیک است.
او در حال حاضر اعتبار را با دنبال کننده خود در موضوع ایجاد کرده است. آنها به او اعتماد دارند و می دانند که او اطلاعات را به اشتراک می گذارد. این باعث می شود که آنها یک دلیل برای کلیک بر روی لینک داشته باشند.
ایجاد یک موضوع توییتر به طور معمول تلاش حداقلی میخواهد. با این حال، نیاز است که آماده باشید تا حرکت را ادامه دهید.
قبل از شروع مسیر خود را بشناسید و برای به اشتراک گذاشتن تصاویر، ویدیوها یا لینکهایی که ادعاهای شما را پشتیبانی می کنند، آماده باشید.
.u6387c1f86cb7db82c415dfd326536e90 { padding:0px; margin: 0; padding-top:1em!important; padding-bottom:1em!important; width:100%; display: block; font-weight:bold; background-color:#eaeaea; border:0!important; border-left:4px solid #2980B9!important; text-decoration:none; } .u6387c1f86cb7db82c415dfd326536e90:active, .u6387c1f86cb7db82c415dfd326536e90:hover { opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; text-decoration:none; } .u6387c1f86cb7db82c415dfd326536e90 { transition: background-color 250ms; webkit-transition: background-color 250ms; opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; } .u6387c1f86cb7db82c415dfd326536e90 .ctaText { font-weight:bold; color:#34495E; text-decoration:none; font-size: 16px; } .u6387c1f86cb7db82c415dfd326536e90 .postTitle { color:#C0392B; text-decoration: underline!important; font-size: 16px; } .u6387c1f86cb7db82c415dfd326536e90:hover .postTitle { text-decoration: underline!important; }
مقاله مرتبط ۱۲ ابزار بررسی سئو و کلید واژه ها برای سال ۲۰۱۸