[ad_1]

بهینه سازی وب سایت برای تولید لید یا سر نخ فروش (Lead Generation)، کار شگفت انگیزی نیست. اما این کار به اندازه گذاشتن دکمه «اینجا را کلیک کنید» در صفحه اصلی سایت و تماشای جاری شدن لید ها به وب سایتتان ساده نیست.

در عوض، بازاریابان و طراحان باید رویکرد راهبردی بیشتری داشته باشند. در این پست مدیر مگ، ما  برخی از راه های ساده که در واقع برای بهینه سازی وب سایت برای تولید لید نیاز دارید را معرفی می کنیم.

برای درک چگونگی بهینه سازی وب سایت برای تولید لید، ابتدا باید فهم اولیه ای از فرایند تولید لید بدست آوریم. چه مولفه هایی وجود دارد که یک بازدید کننده معمولی وب سایت به یک لید تبدیل می شود؟ اینجا سریع این مولفه ها را مرور می کنیم:

 

بهینه سازی وب سایت برای تولید لید

 

فرآیند تولید لیدمعمولا هنگامی شروع می شود که یک بازدیدکننده وب سایت بر روی یک کال تو اکشن یا دکمه فراخوان  (CTA) کلیک کند که در یکی از صفحات سایت یا پستهای وبلاگ شما قرار دارد. این CTA آن ها را به یک صفحه فرود هدایت می کند که شامل فرم هایی است که برای جمع آوری اطلاعات تماس بازدید کننده استفاده می شود. هنگامی که بازدیدکنندگان فرم را پر می کنند و سپس فرم ارسال می کنند، آنها به صفحه تشکر هدایت می شوند.

حالا که ما مبانی تولید لید را فهمیده ایم، می توانیم به جزئیات بپردازیم. در اینجا ۹ راه ساده برای بهینه سازی وب سایت برای تولید لید یا مشتری راغب وجود دارد.

 

۱- فرم های ثبت نام را در صفحات پربازدید قرار دهید

مهم این است که وضعیت فعلی تولید لید را قبل از اینکه شروع کنید، ارزیابی کنید تا بتوانید موفقیت خود را پیگیری و ارزیابی کنید و مناطقی را که نیاز به بهبود بیشتری دارند تعیین کنید. بعضی از صفحات شما ممکن است لید فوق العاده ای را ایجاد کنند ولی شما نسبت به آن بی خبر باشید!!!

برای شروع، بررسی کنید که کجا اکثر ترافیک آنلاین خود را به دست می آورید. در اینجا چندین مکان مشترک وجود دارد که کسب و کار ها ممکن است بازدید کننده بگیرند:

  • ایمیل مارکتینگ

  • شبکه های اجتماعی

  • لایو چت

  • پست های بلاگ

هنگامی که شما شناسایی می کنید که از چه منابعی لید دریافت می کنید، می خواهید اطمینان حاصل کنید که صفحاتی که روی آنها بازدید کننده می گیرید، همه چیز را برای ایجاد علاقه در بازدید کننده انجام می دهند.

به عنوان مثال، اگر از طریق ابزار تجزیه و تحلیل شما متوجه شدید که بیشترین احتمال بالقوه خود را از صفحه فیس بوک خود دریافت کرده اید، گام بعدی این است که صفحاتی که مشاهده می کنند با محتوایی که آنها را با سایت نگهداری می کند و درگیر می کند را به روزرسانی کنید. حال صفحاتی را که برای مخاطب ارزشمند است را پیدا کرده اید، می توانید فرم هایی را برای دریافت اطلاعات تماس بازدیدکننده قرار بدهید.

 

۲- عملکرد هر تولید کننده لید را اندازه گیری کنید

تست اینکه چگونه هر یک از تولید کننده های لید موجود شما با استفاده از یک ابزار مانند وب سایت گریدر، که منابع اصلی لید (از جمله صفحات فرود و CTA) را ارزیابی می کند، به کسب و کار شما کمک می کند و سپس بازخوردی را در مورد راه هایی برای بهبود محتوای موجود ارائه می دهد.

شما همچنین می توانید صفحات فرود را مقایسه کنید. به عنوان مثال، بیایید بگوئیم که ۱۰۰۰ بازدید از صفحه فرود A، و ۱۰ نفر از این افراد فرم را پر کرده و به لید تبدیل شده اند. برای صفحه فرود A، شما باید نرخ تبدیل ۱٪ داشته باشید. شما یک صفحه فرود دیگر یا صفحه فرود B، که در هر ۱۰۰۰ بازدید ۵۰ بازدید کننده را به لید تبدیل می کند . این نرخ تبدیل ۵٪ خواهد بود که عالی است! مراحل بعدی شما می توانید ببینید که چگونه فرود صفحه A متفاوت از صفحه فرود B است، و بهینه سازی صفحه فرود A بر این اساس است.

در نهایت شما می توانید گزارش های داخلی را اجرا کنید. امتیازات بازدید صفحه و کلیکها از طریق  CTA را ارزیابی کنید و  صفحات تشکر از شما برای تعیین پیشنهادات بهترین عملکرد را به اشتراک بقیه بازدید کننده ها بگذارید.

 

۳- هر مرحله از فرآیند تولید لید را بهینه سازی کنید

اگر بازدید کننده شما “روش افزایش ترافیک سایت” را جستجو کرد و به پستی که شما در بلاگتان با عنوان، به نام “روشهای افزایش ترافیک سایت در سال ۲۰۱۸ ( ۲۳ روش )” رسید، شما بهتر است این پست وبلاگ را به مطلبی درباره مشاوره پزشکی لینک نکنید. اطمینان حاصل کنید که پیشنهادات شما مربوط به صفحه ای است که آن ها در آن هستند، بنابراین می توانید از علاقه بازدیدکنندگان به موضوع خاصی بهره مند شوید و روی آن موضوع سرمایه گذاری کنید.

به محض اینکه یک بازدید کننده وارد سایت شما می شود، می توانید در مورد مسیر تبدیل آنها یاد بگیرید. این مسیر زمانی شروع می شود که یک بازدید کننده از سایت شما بازدید می کند و با پر کردن یک فرم و تبدیل شدن به یک لید به پایان می رسد.

با این حال، گاهی مسیر بازدید کننده با هدف مورد نظر پایان نمی یابد. در این موارد، شما می توانید مسیر تبدیل را بهینه سازی کنید.

چطور؟  صفحه ای از سایت  Surety Bonds را در نظر بگیرید. آنها در حال تلاش برای تبدیل بازدید کنندگان به میزان مورد نظر بودند، به طوری که آنها تصمیم گرفتند یک تست A / B (دو نسخه از یک صفحه فرود) با Unbounce انجام دهند برای تعیین اینکه کدام تاکتیک در هر صفحه بهتر انجام می شود. در نهایت، آنها با تغییر یک لینک به یک دکمه، اضافه کردن یک فرم به صفحه اصلی خود و درخواست سوالات مختلف در فرم های آنها به پایان رسید. نتیجه؟ افزایش ۲۷ درصدی در تولید لید.

اگر میخواهید یک تست A / B را روی یک صفحه اصلی اجرا کنید، مطمئن شوید که سه قسمت کلیدی فرایند تولید لید را آزمایش کنید:

کال تو اکشن

از رنگ های متضاد در سایت خود استفاده کنید. آن را ساده نگه دارید و سعی کنید از یک ابزار مانند Canva برای ایجاد تصاویر به آسانی، به سرعت و به صورت رایگان استفاده کنید. 

 

بهینه سازی وب سایت برای تولید لید

 

صفحات فرود

بر اساس یک نظرسنجی HubSpot، شرکت هایی که دارای بیش از ۳۰ صفحه فرود در وب سایت خود هستند، منجر به تولید ۷ برابری لید می شود در مقابل شرکت هایی با ۱ تا ۵ صفحه فرود.

برای الهام گرفتن، در اینجا ۱۵ نمونه از صفحه های فرود را میبینید به خوبی طراحی شده است که می توانید از آن ها الهام بگیرید.

صفحات “تشکر از شما”

جایی که بازدید کننده یک بار که یک فرم را در صفحه ایی پر می کند و به یک لید تبدیل می شود، نباید به حال خود رها شوند.

همراه با گفتن از شما سپاسگزارم، مطمئن شوید که از طریق یک لینک برای لید جدید خود پیشنهادی را در صفحه تشکر به او ارائه می کنید.  شما همچنین می توانید دکمه های به اشتراک گذاری اجتماعی و حتی فرم دیگری را برای پیشنهاد های مرتبط دیگری مانند مثال زیر وارد کنید:

بهینه سازی وب سایت برای تولید لید

پاداش: ایمیل پاسخ

هنگامی که یک بازدید کننده به یک لید تبدیل می شود و اطلاعات آنها وارد پایگاه داده شما می شود، شما می توانید به آنها ایمیل های پاسخ ارسال کنید، به عنوان مثال یک ایمیل “تشکر از شما”.

در مطالعه ای که توسط Hunspot انجام شد، روی نرخ مشارکت ایمیل های تشکر در مقابل عدم ارسال ایمیل،نرخ مشارکت ایمیل های پاسخ(نرخ کلیلک و نرخ اپن ریت) (ایمیل هایی که به خاطر ثبت نام در خبرنامه ما به مخاطب ارسال میشه) دوبرابر استاندارد معمول ایمیل مارکتینگ شد.

۴- با یک CTA ساده در صفحه اصلی خود شروع کنید

اگر طراحی صفحه اصلی چیزی است که توجه فرد را جلب می کند، CTA چیزی است که آن را نگه می دارد. با این حال، بازدید کنندگان خود را با یک دعوت نامه برای مشاهده طولانی ترین یا پیچیده ترین مطالب خود بمباران نکنید.

صفحه اصلی شما در بالای قیف بازاریابی نشسته است و بنابراین باید یک پیشنهاد رایگان یا اشتراک در یک کمپین تکراری مانند یک خبرنامه ارائه دهد. یکی از کال تو اکشن های زیر را در صفحه اصلی خود قرار دهید:

 اشتراک در به روز رسانی 

اغلب اوقات زمانی که آنها برای اولین بار به وب سایت شما می آیند، آماده خرید نیستند. از آن ها دعوت کنید تا در ایمیل مشترک شوند تا از ترند های صنعت و آپدیت های محصولات با خبر شوند. پیگیری کنید تا علاقه آن ها ارزیابی و پیدا کنید و در نهایت آنها را به عنوان لید واجد شرایط بازاریابی (MQLs) تبدیل کنید.

رایگان تست کنید

در صفحه اصلی خود، محصول خود را به صورت رایگان برای مدت زمان محدود با استفاده از CTA و فرم درج کنید که می توانید اسامی و آدرس های ایمیل بازدیدکنندگان را جمع آوری کنید.

 

۵- کتاب های الکترونیکی برای دانلود در پست های خاص وبلاگ ارائه کنید

یکی دیگر از راه های غیر تهاجمی برای ایجاد علاقه به کسب و کار شما این است که محتوایی در وبلاگ  ایجاد کنید که یک کتاب یا مقاله را تبلیغ می کند که در آن بازدید کنندگان وب سایت شما می توانند در مورد همان موضوعی که فقط در بلاگ خود خوانده اند بیشتر بیاموزند.

این جایی است که تولید لید با موتور بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مواجه می شود

محتوای وبلاگ راه شما برای توسعه اعتبار صفحه مورد نیاز برای رتبه بندی وب سایت شما در Google است. بازدید کننده های ارگانیک که از گوگل می آیند اغلب قصد یافتن راه حل هایی برای مشکلی دارند که شما می توانید آن را حل کنید – این شکل تولید لید بسیار ارزشمند است.

برای شروع، تحقیقات کلیدی را بر روی یک موضوع مرتبط با صنعت خود انجام دهید و گروهی از پستهای وبلاگ را در این موضوع ایجاد کنید. سپس یک گزارش ارائه دهید که در این موضوع عمیق تر می شود. این گزارش را به یک PDF تبدیل کنید که خوانندگان وبلاگ شما می توانند با استفاده از نام، شرکت و آدرس ایمیل خود آن را دانلود کنند.

با استفاده از مسیر تبدیل سه بخشی که دربخش شماره ۲ در بالا توضیح داده شده است، منبع دانلود هر کس را برایش ایمیل کنید تا دانلود کند و پس از آن ایمیل های بازارسالی را ارسال کنید که علاقه هر لید را در محتوای ارائه شده آنها حفظ می کند و آن ها را در معرض مطالب قرار دهد.

 

۶- یک سرویس چت زنده برای وب سایتتان ایجاد کنید

خدمات چت زنده در حال افزایش است ، اما بسیاری از مردم انتظار دارند زمانی که از فروشندگان سوال دارند و میخواهند سوال کنند و برای اینکه چیزی را بخرند، کسی به آن ها آنلاین پاسخ دهد. این به این معنی است که شما می توانید یک تولید کننده عمده لید را از دست بدهید.

بهینه سازی وب سایت برای تولید لید

برای تولید لید با چت زنده، وب سایت خود را برای دیدن صفحاتی که بازدیدکنندگان بیشتر وقت خود را صرف آن می کنند، بررسی کنید. با منابع توسعه مناسب، شما می توانید یک ابزار چت زنده را در صفحاتی که مشتریان نیاز به کمک و یا اطلاعات بیشتری دارند نصب کنند. این به شما اجازه می دهد به طور معمول در هنگام پاسخ دادن به سوالاتشان، بینش های مربوط به نیازهای محصول خود را جمع آوری و وارد کنید.

بسته به اینکه چه کسی چت را شروع می کند و سؤالاتی که بازدیدکنندگان شما دارند، حتی می توانید تیم خدمات مشتری خود را با ویژگی چت زنده خود ادغام کنید.

 

۷- CTA های خود را شخصی سازی کنید

محتوای پویا به شما امکان می دهد تجربه بازدید وبسایت خود را به هر بازدیدکننده منحصر به فرد ارائه دهید. افرادی که وارد سایت شما می شوند، تصاویر، دکمه ها و گزینه های محصول را که به طور خاص در خور آن هاست، صفحاتی که آنها مشاهده کرده اند یا مواردی که قبلا خریداری کرده اند، می بینند.

با این حال، CTA به صورت شخصی سازی شده نسبت به CTA معمولی و ساده ۴۲٪ بیشتر نرخ تبدیل مشتری دارند. به عبارت دیگر، محتوای پویا و شخصی سازی شذه به شما کمک می کند که لید بیشتری تولید کنید.

چگونه کار می کند؟ در اینجا مثالی را میبینید از چگونگی نشان داده شدن صفحه اصلی شما برای یک بازدید کننده غریبه:

بهینه سازی وب سایت برای تولید لید

ولی تصویر پایین چیزی است که مشتری دوست دارد اینگونه باشد و از حالت غریبه خارج شود

بهینه سازی وب سایت برای تولید لید

 

۸- تست، تست، تست

تست A / B می تواند تاثیر شگفت انگیزی را برای نرخ کلیک، ایجاد کند.

به عنوان مثال، هنگامی که friendbuy یک تست ساده A / B را بر روی دکمه های فراخوان خود (کال تو اکشن) امتحان کرد، آنها بهبودی ۲۱۱ درصدی در کلیک های مربوط به این دکمه های فراخوان پیدا کردند. کار ساده ایی مثل تغییر متن دکمه های فراخوان ، تغییر طرح صفحه فرود شما یا تصاویری که شما استفاده می کنید می تواند تاثیر بزرگی داشته باشد.

 

۹- لید هایتان را پرورش دهید

به یاد داشته باشید: هیچ لیدی به صورت جادویی تبدیل به یک مشتری نمی شود. بلکه با تلاش و پرورش، لیدها به مشتری تبدیل می شوند

پس از تکمیل یک فرم در صفحه فرود، لید ها را به یک جریان کاری هدایت کنید تا آنها شما را فراموش نکنند و مطالب ارزشمندی را مطابق با علاقه شان به آن ها ارائه دهید. پرورش لید باید با پیگیری های مربوطه که حاوی مطالب عالی هستند شروع شود. همانطور که آنها را پرورش می دهید، تا آنجا که می توانید در مورد آنها یاد بگیرید و آن ها را بهتر بشناسید و سپس مطالب را درخور علاقه شان در آینده برایشان ارسال کنید.

در اینجا یک مثال از یک ایمیل پرورش لید است:

بهینه سازی وب سایت برای تولید لید

 

این ایمیل به گیرنده چندین مطلب عالی ارائه می دهد، آنها را به پایین قیف هدایت می کند و به نقطه انتهایی می رساند. با توجه به تحقیقات Forrester، شرکت هایی که لید های خود را پرورش می دهند، نرخ فروش ۵۰ درصد بیشتر از کسانی که لید های خود را پرورش نداده اند دارند و با ۳۳ درصد هزینه کمتر این کار را انجام میدهند. پس ایمیل بفرستید.

شما به لید ها برای فروش و رونق کسب و کارتان وابسته هستید. با استفاده از راهنمایی های بالا می توانید از هر فرصتی استفاده کنید بدون این که اجازه دهید بازدید کنندگان وب سایت را ناراضی ترک کنند.

منبع: Hubspot

 

[ad_2]