چگونه در کسب و کار آنلاین مشتری بیشتر جذب کنیم؟ – شما در سال 2021 نمی توانید بدون حضور آنلاین در فضای اینترنت به کسب و کار خود ادامه دهید. به طور خاص، آنچه که شما باید داشته باشید یک وب سایت حرفه ای است.

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، با این حال، بسیاری از کارآفرینان و مشاغل وجود دارند که یا وب سایت ندارند یا به حضور آنلاین خود اهمیت نمی دهند.  حتی اگر یک وب سایت دارید، باید آن را قابل مشاهده و معتبر کنید، باید مشتری بیشتری را جذب کنید و همچنین باید بهتر از وب سایت رقبای خود عمل کنید.

برای ارائه یک قیاس واقعی به شما، رتبه بندی در موتورهای جستجو تأثیری مشابه مکان یک فروشگاه فیزیکی در یک شهر دارد. حتی اگر بهترین ویترین را داشته باشید، اگر کسی از جلوی مغازه شما رد نشود، هرگز از شما خبر نخواهند داشت و ویترین زیبای شما را نخواهند دید. در مورد وب سایت، بیشتر به «بزرگراه» فکر کنید تا «خیابان فرعی».

وب سایت شما یک وجه مشترک عمده با یک فروشگاه موفق دارد: هر دو به ترافیک ورودی زیادی نیاز دارند .

بنابراین، چگونه می توانید رتبه خود را در موتورهای جستجو مانند  Google و غیره بهبود دهید؟ اولین قدم این است که بفهمید مهم ترین عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو چیست.

مهمترین عوامل رتبه بندی:

  • بک لینک ها:  بک لینک ها تعداد لینک هایی هستند که از وب سایت های دیگر دارید. به طور خاص، آنچه در واقع بر رتبه وب سایت شما تأثیر می گذارد، تعداد دامنه هایی است که به شما اشاره می کنند.
  • سئوی تک صفحه: سئوی  تک صفحه عمل بهینه سازی صفحات وب به منظور رتبه بالاتر و کسب ترافیک مرتبط بیشتر در موتورهای جستجو است.
  • کیفیت محتوای شما:  محتوای با کیفیت بالا تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد و به همین دلیل است که در گوگل رتبه بهتری دارد.

آیا می دانستید که هر چه مدت زمان طولانی تری در یک صفحه وب بمانید، وب سایت شما رتبه بالاتری خواهد داشت؟

گوگل بر این باور است که هرچه کاربر مدت طولانی تری در یک وب سایت بماند، آن وب سایت باید بهتر باشد، و به شدت در تلاش است تا نتایج موتور جستجوی باکیفیتی ارائه دهد.

  • سرعت صفحه:  سرعت صفحه سرعت بارگذاری یک صفحه برای کاربران است.

هنگامی که بدانید رتبه بندی چگونه کار می کند، می توانید کار روی بهینه سازی وب سایت خود را شروع کنید.

وبلاگ نویسی را شروع کنید

بهترین کاری که می توانید برای جذب ترافیک و مشتری بیشتر – مشتریان بالقوه – به وب سایت خود انجام دهید، انتشار مداوم مقالات با کیفیت بالا است.

تخصص خود را در زمینه خود از طریق محتوای خود نشان دهید، به مشتریان بالقوه خود نشان دهید که می توانید مشکلات آنها را حل کنید و محتوای خود را قابل مشاهده کنید. آنها در نهایت در خانه شما را خواهند زد.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید

برای افزایش دید خود، باید شرایط رایج محصولات یا خدماتی را که ارائه می کنید بدانید. اگر مقاله شما برای یک یا چند کلمه کلیدی محبوب رتبه بالایی داشته باشد، ترافیک ارگانیک بیشتری دریافت خواهید کرد.

برای یافتن محبوب ترین کلمات کلیدی پیرامون موضوعاتی که می دانید، می توانید از چندین ابزار استفاده کنید.

شخصا، برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، تنها ابزاری که استفاده می کنم Google Trends  و Ubersuggest Chrome Extension هستند.  این ابزارها رایگان هستند و استفاده از آنها بسیار آسان است.

اگر ببینم کلمه کلیدی محبوب است و SD (سختی سئو) خیلی بالا نیست، مقاله ای پیرامون آن می نویسم و ​​آن را بهینه می کنیم.  SD معیاری است که از 1 تا 100 به شما می گوید که رقابت برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر دشوار است.

از کلمات کلیدی به طور طبیعی در محتوا استفاده کنید و سعی نکنید متن را با کلمه (های) کلیدی پر کنید – موتورهای جستجو دیگر از تراکم استفاده از کلمه کلیدی به عنوان معیار استفاده نمی کنند.  بهترین مکان برای قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان اصلی مقاله، در تعدادی از عناوین پاراگراف و فقط یک بخش در سراسر متن اصلی است.

برای جذب مشتری بیشتر یک طرح ایجاد کنید

برای دیده شدن بیشتر، باید برنامه محتوایی داشته باشید.  به عنوان مثال، اگر شما یک مربی تمرین شخصی هستید، باید کلمات کلیدی با جستجوی پر حجم پیرامون موضوعاتی که مشتریان بالقوه شما را هدف قرار می دهد، پیدا کنید و سپس مقالات جالب و خواندنی را ایجاد کنید که آن کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند.

به عبارت دیگر، کلمات کلیدی مورد نظر شما باید عباراتی باشد که مشتریان بالقوه شما برای جستجو در گوگل استفاده می کنند.  همچنین می توانید با یک پست، گروهی از کلمات کلیدی را هدف قرار دهید.

روی سئوی تک صفحه تمرکز کنید

سئو تک صفحه

هنگامی که یک یا چند مقاله نوشتید، باید مطمئن شوید که همه آنها به خوبی بهینه شده اند تا در نتایج جستجو ظاهر شوند.

در اینجا یک لیست از آنچه که باید قبل از انتشار یک پست بررسی کنید وجود دارد:

  • کلمه کلیدی که انتخاب کردید باید در URL گنجانده شود. اگر اسلاگ با کلمه کلیدی مطابقت داشته باشد بهتر است. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی “چگونه مطمئن باشیم” است،URL ” باید چیزی شبیه به :yourwebsite.com/چگونه-مطمئن-باشیم” باشد.
  • مطمئن شوید که کلمه کلیدی در پاراگراف اول مقاله ظاهر می شود. همچنین باید در عنوان گنجانده شود و اگر در ابتدا درج شود بهتر است.
  • کلمه کلیدی باید در برخی از زیرعنوان ها گنجانده شود و در متن جایگزین تصویر برجسته گنجانده شود.
  • اگر افزونه Yoast را دارید، به طور خودکار یک چک لیست در انتهای مقاله خود مشاهده خواهید کرد.

بک لینک بسازید

بک لینک چیست

هنگامی که افراد به صفحات وب شما لینک می دهند، صفحات شما در موتورهای جستجو رتبه بالایی خواهند داشت.

برای ایجاد بک لینک، بهترین کاری که می توانید انجام دهید نوشتن محتوای با کیفیت بالا و وبلاگ نویسی مهمان است .

وبلاگ نویسی مهمان در وب سایت های معتبر بهترین شکل ایجاد بک لینک برای شروع دریافت ترافیک بیشتر در وب سایت خود است.

از سئو کلاه سیاه مانند طاعون (plague) اجتناب کنید

در حالی که شیوه های سئو کلاه سفید – مانند وبلاگ نویسی مهمان، بهینه سازی کلمات کلیدی و شرکت فعال در انجمن ها بدون ارسال هرزنامه به سایر کاربران – کاملاً قانونی هستند، تکنیک های کلاه سیاه اینطور نیستند.

روش‌های سئو کلاه سیاه ممکن است برای گرفتن رتبه بالا خوب باشند (اگر با احتیاط استفاده شوند)، اما فقط در کوتاه‌مدت کار می‌کنند، زیرا برخلاف دستورالعمل‌های Google Webmaster هستند .

برای جذب مشتری بیشتر از سئو کلاه سیاه استفاده نکنید زیرا در دراز مدت، ممکن است به اعتبار وب‌سایت شما آسیب وارد کنند، زیرا Google  چندین الگوریتم طراحی شده برای تشخیص روش‌های کلاه سیاه و جریمه کردن وب‌سایت‌هایی دارد که در این روش‌ها شرکت می‌کنند.

در اینجا چند نمونه از تمرینات کلاه سیاه آورده شده است:

  • خرید بک لینک
  • پر کردن کلمات کلیدی، که محتوای شما را با کلمه کلیدی مورد نظر پر می کند تا متن غیر طبیعی به نظر برسد
  • محتوای تولید شده یا چرخش خودکار با بک لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند
  • اسپم کردن تالارهای گفتگو با بک لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند

اگر گوگل شما را با استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه برای بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت‌تان شناسایی کند، با کاهش رتبه‌تان شما را جریمه‌ می‌کند و هر چقدر هم که برای بهبود رتبه‌تان تلاش کنید، هیچ تفاوتی ایجاد نخواهد کرد. بسیاری از مشاغل با استفاده از سئو کلاه سیاه نابود شده اند.

خوانندگان خود را به مشتری تبدیل کنید

مهمترین گام این است که خوانندگان خود را به مشتری تبدیل کنید.  به همین دلیل است که شروع به تولید محتوا کردید، درست است؟

چندین راه وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید.  به طور خاص، برخی از رایج ترین و مؤثرترین روش ها به شرح زیر است:

  1. در پایان مقاله خود یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید، مانند دعوت از خواننده برای برنامه ریزی تماس با شما.
  2. یک پاپ آپ برای جمع آوری ایمیل های خوانندگان خود ایجاد کنید و سپس محصول یا خدمات خود را از طریق یک خبرنامه تبلیغ کنید.
  3. محصولات یا خدمات خود را در نوارهای کناری یا در سراسر مقاله تبلیغ کنید.

جذب ترافیک ارگانیک به وب سایت شما و تبدیل کاربران به مشتریان آسان نیست و یک سفر طولانی مدت است.  با این حال، اگر این کار را به روش صحیح انجام دهید، می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید و وب سایت کوچک خود را به یک وب سایت بزرگ تبدیل کنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در حوزه سئو و طراحی سایت، از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

/تیم تولید محتوا گروه بازاریابی کوشا/