لینک می خواهید؟ این مقاله در مورد “محتوای شایسته لینک گرفتن” را بخوانید.

 

محتوای شایسته لینک گرفتن

برای ساخت محتوای شایسته لینک گرفتن (Link-worthy content)، وقت زیادی صرف برنامه ریزی و استراتژی می شود.

انواع لینک هایی که شما واقعا می خواهید – لینک هایEditorially (به عنوان مثال، لینک های طبیعی) – به طور معمول دریافتشان سخت است.

لینک های Editorial بهترین نوع لینک ها هستند، گوگل از شما می خواهد شما تا آن را بسازید.

کمی درباره لینک های Editorialy

 اساساً این نوع لینک ها، لینک هایی هستند که شما برایشان تلاشی نکرده اید و از سوی وب سایت های دیگر به شما داده شده اند. این روش از لینک سازی بسیار موثرتر از تماس گرفتن با دیگران و درخواست لینک از آنهاست. با این حال، شما باید به دیگران دلایلی بدهید تا لینک شما را درون وب سایت خود قرار دهند و باید کاری کنید تا وبلاگ نویسان مختلف از ویژگی های سایت شما با خبر شوند.

یک نمونه از این دلایل خوب می تواند تولید محتوای غنی و ارزشمندی باشد که به تازگی خلق کرده اید و آن را در اختیار چند وبلاگ اصلی فعال در زمینۀ تجاری تان قرار داده اید. مطمئناً از این طریق وبلاگ نویس های بسیاری به طور طبیعی با شما و محتوای ارزشمندتان آشنا می شوند. انجام این کار می تواند سخت و زمان بَر باشد و به همین دلیل است که این نوع لینک ها از اهمیت بالایی برخوردارند. همچنین این نوع لینک بیلدینگ، همان چیزیست که گوگل از آن به عنوان نمونه خوب یاد می کند. نمونه هایی که در مدت زمانی معین (هرچند طولانی) تاثیر بسیار عمیقی بر رتبۀ وب سایت ها خواهند گذاشت.

منبع:MOZ

 

اما چیزی که ارزش داشتن دارد، ارزش کار کردن دارد، درست است؟

بنابراین بیایید در مورد نحوه ایجاد محتوای شایسته لینک گرفتن صحبت کنیم.

محتوای شایسته لینک گرفتن چیست؟

محتوای شایسته لینک گرفتن ، به سادگی، محتوای مفید است. محتوای شایسته لینک گرفتن معمولا در چهار فرم وجود دارد:

  • اطلاعاتی: این به طور معمول آخرین اخبار است.

  • الهام بخش: هر گونه محتوایی که مردم را به انجام اقداماتی نظیر بهبود خود و یا حمایت از یک علت القاء می کند.

  • آموزشی: این نوع از مطالب، مردم را به چیزی که برای آنها تازه است، آموزش می دهد.

  • سرگرم کننده: این نوع محتوا معمولا سرگرمی و نمایش احساسات مصرف کنندگان (مثلا شادی، ترس، خشم، غم و اندوه، تعجب) را نشان می دهد.

در نهایت، شما می خواهید محتوای خود بهترین پاسخ به سوالی که توسط شخصی در مخاطبان مورد نظر خود پرسیده شده است، باشد.

اگر شما مثل من هستید، زمانی که شما در حال نوشتن مطالب هستید، قصد ندارید محصول نهایی ایجاد کنید که هیچکس نمیخواهد به آن لینک دهد. با این حال، نمی توان انکار کرد که محتوای متوسط در وب وجود دارد. اکثر محتوا برای به دست آوردن هر گونه کشش – تعداد کمی (در صورت وجود) نمایش ها، به اشتراک گذاری، و یا لینک ها، شکست می خورند.

محتوا، محتوا، محتوا

ایجاد محتوای بسیار خاص که لینک ها را جذب می کند آسان نیست.
با توجه به تحقیقات SEJ، تقریبا ۷۰ درصد از بازاریابان بر روی ایجاد محتوا، متمرکز هستند.
رقابت محتوا شدید است. شما با پست های وبلاگ، اینفوگرافیک ها، فیلم ها و بسیاری از انواع دیگر محتوا برای توجه و کلیک رقابت می کنید.

اغلب محتوای عالی شکت می خورد و یا توسط عوامل فرعی از رده خارج می شود.

از آنجا که به درستی به بازار عرضه نشد.

فکر کنید که محتوا یک دارایی است درست مانند یک ملک یا سهام اجاره ای، محتوای شما پتانسیل این را دارد برای ایجاد لینک های ارزشمند که به SEO شما کمک می کند.اما ساختن محتوای شایسته لینک گرفتن تنها نیمی از نبرد است.

ایجاد روابط با تاثیر گذران

اگر قسمتی از محتوا در وب منتشر شود، اما هیچ کس به آن لینک ندهد، آیا این تفاوتی را ایجاد می کند؟

شما می توانید محتوای شگفت انگیز را ایجاد و منتشر کنید، اما اگر کسی آن را پیدا نکند، زمان و تلاشتان هدر می رود.

متاسفانه، محتوای عالی لینک شما را تضمین نمی کند.

به همین دلیل است که شما نیاز به ایجاد روابط با تاثیرگذاران دارید.

هنگامی که شما با تاثیرگذاران کار می کنید، فقط یک شخص دیگر را به شبکه خود اضافه نمی کنید. شما همچنین کل شبکه او را اضافه می کنید.

هرتاثیرگذاری که با آن کار می کنید باید یک جاذبه طبیعی داشته باشد. این برای مخاطبان شما و مخاطبان تاثیر گذار حس طبیعی ایجاد می کند.

یک توصیه از یک تأثیرگذار واقعی می تواند بلافاصله محتوای شما را جذاب تر برای کل مخاطبانتان کند(مثل توصیه این مقاله توسط عادل طالبی).

تاثیر گذار ممکن است فالوورهای وفاداری در رسانه های اجتماعی (توییتر، نمایش مشخصات عمومی، و غیره) داشته باشد. آنها ممکن است یک وبلاگ یا وبسایت را اجرا کنند. یا ممکن است یک خبرنگار باشند

هنگامی که تاثیرگذاران را شناسایی می کنید، به کیفیت فکر آن کنید، و نه کمیت آن – مانند همان کاری که برای لینک ها انجام می دهید.

چگونه محتوایی ارزشمند تولید کنیم که دیگران آن را به اشتراک بگذارند؟: ۱۱ ایده
مفهوم محتوای قابل لینک دادن (linkable content) برای بیش از یک دهه وجود داشته است.

ایجاد چیزی است که باعث مشارکت شود، مرتبط باشد و شایسته لینک گرفتن، زمان، مهارت و پول نیاز دارد.

در اینجا برخی از تاکتیک ها برای اینکه محتوای شما دارای لینک های ارزشمند شود، بررسی می شود.

یک یا دو نفر را امتحان کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد!

۱- ایجاد محتوای همیشه سبز (Evergreen) 

محتوای خبری عمر کوتاه مدتی دارد. بهتراست که بر موضوعاتی تمرکز کنید که همیشه سبز هستند.

محتوای همیشه سبز را به عنوان یک منبع که بعد از انتشار آن مفید و مناسب باشد، در نظر بگیرید. این به ندرت تغییر می کند و همیشه توسط مخاطبان شما (و جستجوگرها) درخواست می شود.

که شامل:

  • راهنماها

  • کتابهای الکترونیکی

  • پست های “چگونگی” (How-to posts)

  • لیست ها

  • توضیحات

  • چک لیست

بهترین کار این است که آن را جذاب (اما بهینه سازی شده) عنوان کنید تا کلیک زیادی را دریافت کنید.

۲- تولید پادکست  را شروع کنید

حدس بزنید که تعداد لینک های این صفحه SEJ’s Search Engine Nerds چقدر است؟

آماده اید؟

بیش از ۲۰،۰۰۰ لینک

پادکست طبیعتا لینک ها را جذب می کند، زیرا هر بار که با یک مهمان مصاحبه می کنید، احتمالا به صفحه شما لینک خواهند داد.
علاوه بر این، اگر پادکست شما شهرت خوبی کسب کند، لینک های دیگر سایت ها و وبلاگ ها را جذب می کنید.

۳- یک مرکز منابع ایجاد کنید

علاوه بر انتشار و ترویج محتوای شما، شما باید آن را سازماندهی کنید به طوری که برای مخاطبان شما و نیز بازدیدکنندگان جدید قابل دسترسی باشد و به آن ها حس خوبی را دهد. مرکز منابع محتوا ممکن است راه حل مناسب برای شما باشد.

ایجاد راهنماها، مطالعات موردی، وبینارها، روزنامه ها و چک لیست ها کار بسیار زیادی است. بعضی از مردم فقط به مرکز منابع شما لینک می دهند تا در زمان و بودجۀ خود صرفه جویی کنند.

۴- یک رهبر اندیشه باشید

حتی اگر شما در حال حاضر یک رهبر اندیشه نیستید، شروع به نوشتن مانند آن کنید.

کارهایی را انجام دهید تا شما را برجسته کند، شما را به ذهن افراد وارد کند و به شما برای تبدیل شدن به یک متخصص در زمینه کاری خود، کمک کند.

  • مطمئن باشید. شما ویژگی های اصلی خود را می دانید. آن را نشان دهید.

  • خلاق باشید. فقط بازنویسی یا اصلاح کردن ایده های قدیمی خسته کننده را انجام ندهید. رهبر باشید، نه پیرو…

  • قابل اعتماد باشید. خودت باش. شخصیت اصلی خودت را نشان بده.

  • سرگرم کننده باشید. با ایده و بینش های خود، توجه مردم را درخواست کنید. هرگز خسته کننده نباشید.

۵- از Expert Roundups استفاده کنید

(Expert Roundups پست های وبلاگی است که نظر و عقیده یک گروه از کارشناسان در مورد یک موضوع یا گوشه خاص را جمع آوری می کنند)

مقاله ۵۰ Best Social Media Tools From 50 Most Influential Marketers Online از CMI بهترین مثال برای دریافت لینک های با ارزش است. با ۸۵۱ بک لینک

این پست شامل یک تیم از بازاریابان شناخته شده است، از نقل قول های بازاریابان استفاده کنید.

چرا؟

به جای اینکه مولف مجبور به جمع آوری تمام مطالب خود باشد، از نقل قول های این رهبران اندیشه استفاده می کند. به طور طبیعی، این بازاریابان این مقاله را به اشتراک می گذارند و به آن لینک می دهند.

این بسیار جادویی است این نمونه از مؤسسه بازاریابی محتوا (CMI) فقط یک راه برای ایجاد محتوای ارزشمند برای لینک دادن است.

۶-با برند دیگر شریک شوید

در دنیایی که همه چیز را در مورد شما می دانند، آسان است تعجب کنید: آیا باید با برند دیگری همکاری کنم؟

پاسخ بله است.

نویسندگی مشترک با همکاری با شریکان شما، تکه ای از محتوای شما را به جامعه / مخاطب جدید نشان می دهد. زمان به اشتراک گذاری لینک با عشق است.

دوست دارم که به نویسندگی مشترک معادلی در سئو با نام “بهترین دوستان پایه و با مرام ” بدهم. آنها هرگز نامیدت نمی کنند.

اما این کار در اینجا به پایان نمی رسد.

وقتی که من یک محتوا را به صورت مشترک می نویسم، تقویت محتوای پولی را به قراردادهای وارد میکنم . بدین معنی که هر دو طرف موافقت می کنند که جریان پولی یکسانی را برای تقویت محتوا صرف کنند. (منظور هزینه هایی است که باید برای تبلیغات پولی مثلا در فیسبوک پرداخت شود).

با استفاده از هر دو تیم برای تقویت، ما از مخاطبان هدف متفاوتی استفاده می کنیم برای مشارکت در نشر محتوا، تبلیغات اجتماعی و تبلیغات بومی.

اگر مقاله پر مخاطب شد، در نظر داشته باشید که مطالب خود را در یک ویدیو، وبینار یا Infographic دوباره منتشر کنید تا بتوانید این روند را ادامه دهید.

۷- هدف گیری کنید و برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه سازی انجام دهید

مثالی از صفحه لری کیم. در مصاحبه ای با سرپرست، کیم درباره نحوه ساخت WordStream با ایجاد محتوا بر اساس کلمات کلیدی مرتبط توضیح داد:

در روزهای اول WordStream، ما دهها هزار کلمه کلیدی را که ما فکر می کردیم مربوط به شرکت ما بود، طبقه بندی کردیم.

و ما محتوا را در اطراف آن دسته از کلمات کلیدی ایجاد کردیم. امروز وبلاگ ما میلیونها نمایش در هر ماه از جستجوهای ارگانیک دارد که نشان می دهد این رویکرد کار می کند.

۸- محتوای بصری را اضافه کنید

تصاویر. Infographics تصویر سازی داده ها GIF ها همه این تصاویر می تواند به داستان شما کمک کند.

به جای اینکه خلاصه ای که دیگران در اینجا در SEJ گفته اند، به شما برخی از منابع عالی را اشاره می کنم:

۹- قالب بندی مهم است

هیچ چیز برای خوانندگان بیشتر از یک پست وبلاگ که به نظر می رسد مانند یک بلوک غول پیکر متن است ناخوشایند نیست. استفاده کنید:

  • (Subheadlines (H2s and H3s برای شکستن متن و قسمت بندی آن

  • جملات کوتاه و ساده

  • لیست های بولت وار

  • بلوک های نقل قول

  • بولد کردن و ایتالیک کردن متن

۱۰- گوشه شما چیست؟

چه چیزی باعث می شود محتوای شایسته لینک گرفتن شما در میان تمام مطالب منتشر شده در مورد آن موضوع، منحصر به فرد گردد؟

نمی توانید به این سوال پاسخ دهید؟

خب، متاسفانه باید به شما بگویم، اما احتمالا محتوای شایسته لینک گرفتن ندارید.

روی محتویات خود دوباره کار کنید تا گوشه و زاویه کاری خود را پیدا کنید.

۱۱- آیا به خودتان لینک خواهید داد؟

این احتمالا آزمون نهایی است.

شما مخاطبان خود را، صنعت / گوشه خود را و آنچه آنها می خواهند می شناسید درست است؟

آیا واقعا به محتوای خود لینک خواهید داد؟

اگر شما به آن لینک ندهید، چرا انتظار دارید دیگران لینک بدهند؟

خلاصه

مدت زمان: هر ۳ ماه

نتایج تشخیص داده شده: ۲-۶ ماه

لینک متوسط ارسال شده در هر ماه: ۴۰

ابزار ها:

Google Trends
Google Consumer Survey
BuzzSumo
Brand partnerships

مزایا:

محتوای شایسته لینک گرفتن، لینک های بیشتری را در کوتاه مدت و بلند مدت جذب می کند.

محتوای شایسته لینک گرفتن ارتباط مثبت در داخل و خارج از جامعه برای شما ایجاد می کند. و شما را در نقش یک رهبر فکر جایگاه یابی می کند.

 

 

با تشکر از مدیر مگ

تهیه و تدوین : گروه بازاریابی و تبلیغات کوشا