[ad_1]

تکنیک سئو خاکستری

۱- خرید دامنه های منقضی شده

اولین تکنیک سئو خاکستری که خیلی قدرتمند است اما باید درست انجام شود خرید دامین های منقضی شده است. معمولا، هنگام خرید دامنه منقضی شده گزینه های متعددی وجود دارد که می توانید آن ها را اعمال کنید.

الف- ریدایرکت ۳۰۱
ریدایرکت ۳۰۱ می گوید که یک صفحه به طور دائمی به مکان جدید منتقل شده است. این موتور جستجو را هدایت می کند تا کاربران را به یک صفحه جدید هدایت کند. این روش “کلاسیک” است که اکثرا دوست دارند از آن استفاده کنند.

ب- دامنه را نگه دارید و از آن به صفحات سایتتان لینک بدهید

اگر دامنه مورد اعتماد است، می توانید لینک ها را به صفحات خود منتقل کنید. دامنه را برای اهداف دیگری نگه دارید. در این گزینه، شما تنها بخش کوچکی از قدرت دامنه را به کار می گیرید.

ج- تنظیم یک صفحه فرود در آن سایت، هدایت بازدیدکنندگان به سایتتان

اگر دامنه از همان کسب و کار شما باشد، می توانید از کاربران بخواهید تا به جای آن سایت، از سایت شما بازدید کنند.

این نیز یک روش مودبانه برای اطلاع دادن به کاربران است که سرویس قدیمی دیگر در دسترس نیست و آنها را دعوت کنید. این روش امن تر است، اما برای استفاده از این به ترافیک  کافی نیاز دارید.

قبل از تصمیم به خرید یک دامنه و استفاده از این تکنیک سئو خاکستری بهتر است موارد زیر را مشخص کنید.

۱- آیا با کسب و کار شما ارتباط دارد
اولین و مهمترین سوال، ارتباط موضوعی است. به دنبال یک دامنه مرتبط به صنعت خود باشید. اگر صنعت شما تکنولوژی باشد، نباید دامنه لوازم آرایشی را خریداری کنید.

۲- بررسی کنید که دامنه پنالتی نباشد

اول، URL کامل دامنه را در گوگل تایپ کنید و نتیجه آن را بدست آورید. شما همچنین می توانید از یک ابزار مانند Google Sandbox و Penalty Checker Tool استفاده کنید

۳- Wayback machine

در archive.org شما می توانید ببینید که سایت قدیمی چه بود. در زمان های مختلف، عکس های مختلف دامنه ها را می گیرد و آنها را ذخیره می کند.

۴- اسپم اسکور دامنه را بررسی کنید

از یک ابزار مانندopen site explorer استفاده کنید و به دنبال نمره اسپم ۰-۲ باشید. همچنین به اسپم اسکور لینک های ورودی نگاه کنید.

۵- بررسی لینک و پروفایل انکر تکست

برای آنالیز لینک از یک ابزار مثل ahref، OSE و یا مشابه آن استفاده می شود. تمام تجزیه و تحلیل ها را به صورت CSV اکسپورت کنید. ما می خواهیم لینک های غیر طبیعی، پولی و اسپم ها را شناسایی کنیم. ما تمام پروسه را طی نخواهیم کرد اما چند نکته ضروری است:

A- ببینید که عناوین انکرتکست بیش از حد بهینه سازی نشده باشد به دنبال انکرتسکت های طبیعی و برند باشید.

۶- ترافیک دامنه را بررسی کنید
Ahref ترافیک ارگانیک را برای دامنه نشان می دهد یا می توانید با Semrush انجام دهید.
اگر دامنه دارید، به archive.org بروید و صفحه اصلی قدیمی را آپلود کنید، Google Analytics را نصب کرده و ترافیک را بررسی کنید.
اگر ترافیک کمتری برای شما داشته باشد، از این تکنیک سئو خاکستری عبور کنید.

۲- اکانت شبکه های اجتماعی

در دومین تکنیک سئو خاکستری شما باید اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی را برای ارتقاء کسب و کار خود بدانید. داشتن حساب های چندگانه اجتماعی یک راه عالی برای تولید سیگنال های امن برای سایت  است.

چیزی که شما نیاز دارید این است که چندین ویژگی (نه چندان زیاد) در بیو پروفایل بنویسید و عکس بگیرید و شروع به تبلیغ این حساب کنید.

بگذارید بگوییم یک حساب واقعی توییتر دارید شما می توانید دو حساب ساختگی ایجاد کنید و کسب و کار خود را در آنجا تبلیغ کنید، بگید آن را ریتوییت کنند.

برای این حسابهای ساختگی، شما هنوز هم باید فعالیت کنید و آنها را حفظ کنید. این شامل گسترش شبکه شما، ایجاد ارتباط با دیگران و انتشار محتوا است.

این همچنین می تواند با مخاطبان پیج اصلیتان همپوشانی داشته باشد، اما ترجیح می دهیم که تنوع در میان آنها ایجاد شود.

به عنوان مثال، اگر شبکه پروفایل اصلی شما هنرمندان باشد، حسابهای ساختگی باید با موسیقی یا طراحی یا بخش کوچکی از افراد هنری باشد.

این خوب است زیرا مرزهای دسترسی اولیه شما را گسترش می دهد. این کار نیاز به تلاش بیشتری برای ایجاد تعامل و انتشار دارد، اما تکنیک کلاسیک خاکستری خوب در زرادخانه شما است. تا زمانی که خودتان آن را انجام دهید، می توان آن را خاکستری مشاهده کرد.

۳- لینک سازی چند لایه

در حالی که این ممکن است به جای تکنیک سئو خاکستری ، یک تکنیک سئو کلاه سیاه به نظر آید، هنوز هم اگر شما بیش از حد لینک ها وارد Money site نکنید و لایه اول کیفیت بالایی داشته باشد، می توان آن را به عنوان سئو کلاه خاکستری در نظر گرفت. چند سال پیش این تکنیک سئو کلاه سفید در نظر گرفته می شد.

لینک سازی در لایه اول

سطح اول لینکهایی است که به طور مستقیم به وب سایت شما داده می شود. شما می خواهید لینک هایی با کیفیت بالا از سایت های معتبر ایجاد کنید.

بسیاری از این سایت ها وب سایت های وب ۲ هستند که به کاربران امکان می دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و نه تنها اینکه محتوا را فقط مشاهده کنند.
برخی از وب سایت های قدرتمند وب ۲ عبارتند از WordPress، Blogger، Tumblr، Weebly، Webnode، LiveJournal، و غیره …

بهتر است سایت های مربوط را انتخاب کنید و مطمئن شوید که آنها ترافیک خوبی دارند و معتبرند.
وقتی در این لایه شروع به لینک سازی می کنید، انکرتکست ها را بهینه سازی نکنید. درصد شباهت انکرتکست با کلمات کلیدی بسیار ناچیز باشد.

این به محافظت از سایت شما از به روز رسانی گوگل مانند الگوریتم پنگوئن کمک خواهد کرد.

ایجاد صفحات با کیفیت بالا برای این سطح بسیار مهم است. اکثر افراد یک صفحه واحد با کمتر از ۵۰۰ کلمه برای اولویت خود می نویسند. شما می خواهید متفاوت باشد، بنابراین انجام دهید. شما باید بیش از یک صفحه داشته باشید، تصاویر را اضافه کنید و مطالب بیش از ۵۰۰ کلمه بنویسید. در صورت امکان شرایط خدمات، حریم خصوصی و صفحات تماس را اضافه کنید.
این کارها زمان و تلاش زیادی می طلبد، اما صفحات سطح اول خود را بسیار قوی مانند یک وب سایت قرار دهید که بتواند تغییرات الگوریتم گوگل را تحمل کند.

بدین ترتیب ساختن  لینک ها در این سطح آسان تر و ایمن تر است.

لینک سازی در لایه دوم
اینها لینک هایی هستند که به لینک های سطح اول شما داده می شود. این ایده، البته، تقویت لینک های لایه اول شما است…
ایده برای این قسمت:  پیوندهای ویکی، سایت های ویدیویی، ارسال مقاله، social bookmarking، سایت های وب ۲٫۰، نظرات، دایرکتوری ها و غیره
شما می توانید لینک سازی چندلایه را در اینجا متوقف کنید یا اگر میخواهید سطوح بیشتری اضافه کنید.

من به عنوان دومین سطح خودم در سایت های وب ۲٫۰، ویدیو و ویکی تمرکز کردم، زیرا استفاده از آنها امن تر است.

تعداد لینک هایی که ایجاد میکنید نیز اهمیت دارند.

لینک های انفجاری در سطح دوم آسان است، اما من ترجیح می دهم که لینک های کمتری بگیرم. لینک مرتبط گرفتن بهتر از این است که از هرکجا لینک بگیریم.
اگر شما از هر جایی لینک دریافت کنید، چگونه فکر می کنید گوگل سایت شما را درست دسته بندی می کند؟
من می خواهم سایتم را  قابل اعتماد نگهداری کنم، بنابراین ۱۰ تا ۲۰ لینک برای لایه اول کافی است.

اضافه کردن سطوح بیشتر
اصل همان است، هر لایه لینک به یک بالاتر از آن است. به سطوح عمیق تر می توانید بیشتر به پروفایل پیوند اضافه کنید، مانند نظرات وبلاگ، میکروبلاگ ها و انجمن ها. لایه های پایین تر، احتمالا نیاز به ایجاد لینک های بیشتری دارد. لایه های بیشتری را اضافه کنید، تعداد لینک ها به لایه بالاتر افزایش می یابد.

 

۴- تغییرات منظم در سایت

در این تکنیم سئو خاکستری تغییر کد، متن، فونت حتی کمی، باعث می شود موتورهای جستجو فکر کنند که محتوای سایت را به روز می کنید. به روز رسانی گوگل کافئین نمره بیشتری به محتوای تازه و به تازگی به روز رسانی شده می دهد

نرخ مقدار تغییر و حتی محل، تأثیر زیادی بر این نمره دارد. به عنوان مثال، تغییرات روزانه، هفتگی، ماهانه یا بیشتر رخ می دهد؟ آیا این تغییر کوچک یا بزرگ، یک پاراگراف یا تمام سند است؟ جایی که تغییر رخ داده است؟ در متن اصلی، نوار ناوبری، و غیره …

تقریبا هر بار که سایت خود را به روز می کنم یا محتوای جدید را به روز می کنم، افزایش ترافیک را می بینم، بنابراین می توانم بگویم که کار می کند

۵- صفحات ویکی پدیا

در این تکنیک سئو خاکستری به دلیل ارزشمند بودن ویکی پدیا،بسیاری از کاربران مایل به دریافت لینک از این دامنه معتبر هستند. لینک دریافتی از ویکی پدیا به صورت نوفالو است ولی تاثیر مثبت در گوگل دارد. این کار تلاش های شما را موثرتر می کند و باعث می شود در گراف دانش گوگل قرار گیرد.
این روزها به دلیل اسمپینگ گرفتن لینک از ویکی پدیا کار سختی شده است. هدف اصلی ویکی پدیا این است که دانشنامه باشد و نه یک ابزار برای بازاریابی.
ویکی پدیا در صورتی که از یک منبع قابل اعتماد باشید، استناد می کند. اکثر سایت ها با این استاندارد مطابقت ندارند، بنابراین ما باید خاکستری باشیم.
یکی از راه های لینک گرفتن این است که یک مدیایی دونیت شود(عکس، اینفوگرافیک و…) و به انجایی که آن محتوا به دست آمده لینک داده شود. این به عنوان یک لینک متنی نیست، اما هنوز آسان است و باید انجام شود.
راه دوم این است که یک پیج در ویکی پدیا مرتبط با موضوع سایتتان ایجاد کنید در حالی در آن صفحه به سایتتان لینک بدهید. این به همان اندازه ساده  که به نظر می رسد نیست و ممکن است اجرای آن سخت باشد.

مشکل بزرگ این است که موضوع جدیدی که ایجاد میکنید باید ارزشمند باشد و با برای منافع عمومی باشد.

راه هایی برای انتقال این وجود دارد:

• یک موضوع خوب و قابل توجه را انتخاب کنید.
• آن را خیلی پیچیده نکنید، آن را ساده و مناسب نگه دارید.
• سعی کنید  لینک های خوب دیگران را به صفحه اضافه کنید و نه فقط به شما
• آیا آن را بیش از حد تبلیغاتی نکنید

اگر دوست ندارید خودتان انجام دهید، بعضی ها هم اینکار را برای شما انجام می دهند.

۶- کیوورد استافینگ

در اخرین تکنیک سئو خاکستری نگاه محتوایی داریم. این یک واقعیت است که محتوای طولانی بهتر است. چگونه می توان از این برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک بیشتر استفاده کرد؟ به جای نوشتن مقالات پژوهشی، شما محتوای طولانی را با کلمات کلیدی مورد نظر خود در صفحات پست خود قرار می دهید.  یکی دیگر از تکنیک های مرتبط با آن، صفحات دروازه است. این صفحاتی است که بهینه شده اند تا در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی خاص رتبه بندی کنند (معمولا یک یا دو). آنها برای گرفتن بازدیدکنندگان طراحی شده و آنها را به یک صفحه دیگر ارسال می کنند.

 

با تشکر از : مدیر مگ

[ad_2]