آیا تقویم محتوایی و استراتژی محتوایی یکسان است؟

باید بگویم استراتژی محتوایی و تقویم محتوایی دو معنای کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. در حقیقت این تقویم محتوایی ماست که در راستای استراتژی محتوایی ماست.

استراتژی در واقع نقشه راهی است که مشخص می کند ما چه چیزی را به مخاطبمان ارائه می دهیم، چگونه این محتوا را ارائه می دهیم و همچنین سنجه های موفقیت را نیز در آن می نویسیم.

در استراتژی محتوایی می بایست به طور شفاف درباره این موضوعات راهبردهایتان را بنویسید. این را بدانید که پاسخ به این سوال ها ساده نیست؛ شما باید عنصر منحصر به فرد بودن و مزیت رقابتی را در روح و جان استراتژی تان بیاورید. این کار ساده ای نیست و فقط استراتژیست های مجرب می توانند این کار را برای شما انجام دهند.

همانند چشم انداز، آرمان و اهداف بلند مدت سازمانی یک سازمان که می بایست همه افراد آن را بدانند، جلوی چشمشان باشد و به آن عمل کنند، استراتژی محتوایی را نیز تمامی کارمندان شما که در حال انجام کار روی شبکه های اجتماعی و وبسایت شما هستند باید بدانند.

اولین تفاوت تقویم محتوایی و استراتژی محتوایی در سنگین بودن این دو است. تقویم محتوایی همچنین قابل تغییر و بازنگری در بازه های کوتاه مدت است اما استراتژی شما یک پروژه سنگین و غیرقابال تغییر در بازه های زمانی کوتاه مدت است.

حال که درباره استراتژی محتوایی توضیحاتی را ارائه دادیم می خواهیم درباره تقویم محتوایی صحبت کنیم.

با وجود رسانه های اجتماعی و ویدیوهایی که بیشتر بازاریابی دیجیتال را به خود اختصاص داده اند، لازم است که تلاش هایتان سازمان دهی شده باشد. تقویم های محتوا به هرکسی که در کسب و کار شما دخیل است این امکان را می دهد که در همان صفحه بماند و به راحتی برنامه ای که ریخته اید را مشاهده کند. این تقویم امکان توسعه یک برنامه استراتژیک را برای پست هایتان به شما می دهد و نیاز نیست به طور تصادفی هر زمان که حوصله اش را داشتید پست بگذارید. بدون تقویم محتوا، به سادگی می توانید ایجاد محتوا را کاملا امری بی اهمیت بدانید. لذا به این موضوع عادت نکنید که ابزار به این مهمی را نادیده بگیرید.

در تقویم محتوایی دقیقا مشخص می کنید در چه زمانی، چه محتوایی و توسط چه کسی تولید خواهد شد.

اگر می خواهید بدانید چگونه باید یک تقویم محتوایی برای خودتان تنظیم کنید خواندن این مطلب را توصیه می کنم: چگونه یک تقویم محتوای عالی ایجاد کنیم؟

همانطور که می بینید داشتن استراتژی و تقویم محتوایی ضروری و مهم است. شما می بایست نقشه راهتان را با داشت استراتژی و راه ها و تاکتیک های رسیدن به هدف را با تقویم محتوایی مشخص کنید.

آیا شما استراتژی و برنامه ای برای محتوایتان دارید؟ آیا این برنامه مناسب کسب و کار شما هست؟

آیا شما فقط تقویم محتوایی دارید و همه کارهای تقویم را مو به مو انجام می دهید اما نتیجه نمی گیرید؟

همین حالا می توانید با ماموت تماس بگیرید و از خدمات دیجیتال مارکتینگ ماموت که از دقیق ترین و به روز ترین روش ها تهیه شده اند استفاده کنید. نگران نباشید! ما به شما دقیق ترین مشاوره را برای کسب و کارتان خواهیم داد.