[ad_1]
(این مقاله شامل ۳ بخش می باشد. در اینجا بخش اول را مشاهده می کنید)
رقابت در فضای مجازی برای کسب وکار، مانند جنگیدن در میدان نبرد می باشد، با این تفاوت که سلاح شما در اینجا برنامه ریزی و استراتژی شماست. امروزه یکی از این میدان های نبرد اصلی اینستاگرام می باشد. چگونه در این نبرد پیروز شویم؟
قبل از اینکه بخواهید استراتژی خود را بچینید باید به چند سوال پاسخ دهید: کسب و کار شما چیست؟ جنس کسب و کار شما چیست؟ آیا شما مستقیم با مشتری باید سر و کله بزنید؟ آیا در اینستاگرام می توانید مشتریان کسب و کارتان را بیابید؟
به عنوان مثال اگر شما فروشنده ی لباس هستید می توانید موفقیت زیادی در اینستاگرام داشته باشید اما درباره فروشنده لوازم یدکی شاید اینگونه نباشد.
حال اگر مشتریان خود را خوب بشناسید، چند قدم به پیروزی در نبرد ایسنتاگرام نزدیک تر هستید.
میدان نبرد اینستاگرام چگونه است؟
اینستاگرام می تواند دکه ای باشد که شما محصولات خود را در آن به فروش بگذارید.
اینستاگرام می تواند مانند یک بروشور بسیار بزرگ باشد که در آن خدماتتان را به نمایش بگذارید.
اینستاگرام می تواند مانند یک برنامه باشد که در آن کسب و کار و برندتان را به مردم نشان دهید.
اینستاگرام می تواند مانند یک گروه باشد که در آن با مشتریانتان تعامل برقرار کنید و از نظرات و دغدغه های آن ها اطلاع پیدا کنید.
چرا باید استراتژی داشته باشیم؟
وقتی شما می خواهید به سفر بروید به چه چیزهایی نیاز دارید و چه چیزهایی را نیاز است بدانید؟
کجا می خواهید بروید؟ با چه کسی می خواهید بروید؟ چقدر هزینه برای این سفر لازم است؟ این سفر چگونه سفری است؟ و …
پاسخ به این سوالات همان چیدن استراتژی سفرتان می باشد. این استراتژی از زمانی که تصمیم به سفر گرفته اید شروع شده است و شامل تمام تصمیم هایی می شود که در این سفر گرفته اید. حال شما از زمانی که تصمیم به راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام کرده اید نیاز به برنامه ریزی مرحله به مرحله دارید:
در ابتدا شما به یک خودکار و دفتر نیاز دارید. تجربه نشان داده است که حرف ها فراموش می شوند و کاغذ ها هم می توانند ناپدید شوند پس از همین ابتدا هرچه لازم است را در یک دفتر می بایست بنویسید. این دفتر می تواند دیجیتال و یا در گوشی شما باشد اما زمانی که می خواهید تصمیم گیری کنید و ایده پردازی کنید هیچ چیز مانند یک دفتر نمی شود.
۴ نکته اساسی در پیاده سازی استراتژی اینستاگرام
۱- برای پیدا کردن مشتریان همه جا کنکاش کنید
بازر هدف شما کجاست؟ بگردید و پیج هایی که مخاطبین شما در آنجا هستند را پیدا کنید. شما به فالور عادی نیاز ندارید، به فالوور خاصی که کسب و کار شما برایش لازم یا جذاب است نیاز دارید. حال باید بتوانید مشتری خود را راضی و خشنود کنید. به این سوالات پاسخ دهید و چند قدم دیگر در این میدان نبرد به پیروزی نزدیک شوید:
چه افرادی به کسب و کار شما نیاز دارند؟
جامعه هدف شما شامل چه افرادی میشود؟
مشتریان شما در چه رده سنی هستند و جنست آن ها چیست؟
مخاطبان کسب و کار شما چه نوع محتوایی را می پسندند؟
مشتریان شما چه اطلاعاتی لازم است بدانند؟
علایق مخاطبان شما چیست؟
برای این مرحله از استراتژی تا می توانید وقت بگذارید. چرا که یکی از مهم ترین چیزهایی که نیاز است بدانید فیدبک مشتریان است. هرچه بیشتر آن ها را بشناسید بیشتر می توانید مطابق میل آن ها عمل کنید و این ینی موفقیت.
چگونه می توان علایق و فیدبک مشتریان را فهمید؟
یک کمپانی یا یک شرکت می تواند اطلاعات مشتریان خود را از پایگاه داده کسب کند.
یک کسب و کار کوچک باید اطلاعات مشتریان را خودش کسب و جمع آوری کند.
اگر به تازگی وارد بازار کسب و کار شده اید بهترین راه بررسی رقیبانتان است.مشتریان آن ها، فالوورها و کسانی که در تعامل با آن ها هستند را پیداکنید. این هاباارزش ترین چیزی هستند که برای شروع یه کسب و کار باید مورد بررسی قرار داد.
از طریق بررسی insight اینستاگرام خود نیز می توانید بفهمید چه افرادی با چه جنسیت و سن وسالی شما را مشاهده و یا لایک کرده اند.