Keyword Stuffing چیست؟

Keyword Stuffing چیست؟

Keyword  Stuffing را می توانید در شکل بالا مشاهده کنید.

در یک جمله Keyword Stuffing را می توان اینگونه تعریف کرد: “تکرار کردن غیر طبیعی کلمات کلیدی در متن “… یکی از تکنیک های سئو است، وب اسپم و اسپم ایندکسینگ در نظر گرفته می شود، که در آن کلمات کلیدی در متا تگ های صفحه وب بارگذاری می شوند، محتوای غیر قابل مشاهده  دست آوردن امتیاز نامناسب در موتورهای جستجو.

مثلا کلمات کلیدی را در نوشته ایی تکرار می کردند و رنگ آن را همرنگ بکگراند سایت می کردند و یا با Css آن را مخفی می کردند… به هر حال گوگل هر روز باهوش تر شده است.

به طور کلی می توان اینگونه گفت که بهتر است که برای مخاطب نوشت نه اینکه برای گوگل!

(ممکن این جمله اخر برای زبان فارسی فعلا زیاد صادق نباشد به دلیل ناآشنا بودن گوگل با زبان فارسی، ولی در آینده نه چندان دور میتوان انتظار داشت که گوگل بر زبان فارسی هم احاطه پیدا خواهد کرد)

 

Keyword Stuffing چیست؟

تا اینجا فهمیدیم که Keyword Stuffing چیست؟

آیا Keyword Stuffing سایت شما را از نتایج حذف می کند؟

حال برای خیلی ها ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا استفاده از Keyword Stuffing می تواند باعث حذف شما از نتایج جستجو ایندکس شده شود؟

John Mueller نشان داد که الگوریتم موتور های جستجو به خاطر Keyword Stuffing صاحبان سایت را به شدت مورد تنبیه قرار نمی دهد.

درباره جان مولر: Webmaster Trends Analyst at Google

 در واقع Keyword Stuffing ممکن است به طور کلی نادیده گرفته شود در صورتی که محتوای موجود برای جستجوگران ارزش داشته باشد.

این اطلاعات در پاسخ به کاربران در مورد Keyword Stuffing در توییتر داده شده است. یک کاربر در مورد رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو نگران بود، با وجود نشانه های آشکار از تکرار کلمه کلیدی.

پیش گفتار او، پیشنهاد به تمرکز بر محتوای خود به جای اینکه ببینید شخص دیگری چه کاری می کند. مولر ادامه می دهد که بیش از ۲۰۰ عامل برای رتبه بندی صفحات وجود دارد و “بخش خوب آن است که شما لازم نیست که همه آنها را کامل کنید“.

مولر گفت که این تکرار بیش از حد تکرار کلمه کلیدی بیشتر توسط کاربر دیگری مورد انتقاد قرار می گیرد، و نتیجه آن نباید این باشد که صفحه از نتایج جستجو حذف شود و در کل «boring keyword stuffing» نادیده گرفته می شود

 

اگر Keyword Stuffing خسته کننده را بتوانیم نادیده بگیریم (چیزی ک در دهه ۹۰ رایج بود) گاهی هنوز هم ارزش هایی دارد که در جاهای دیگر پیدا شود.  اما Keyword Stuffing نباید منجر به حذف ایندکس شدن شود.

John ☆.o(≧▽≦)o.☆ (@JohnMu) June 20, 2018

در واقع مولر معتقده که با رعایت نکردن یک فاکتور لزوما شما از نتایج حذف نمی شید و گوگل به ارزش های دیگری که شما دارید توجه می کند.

چند نکته مهم:

۱- در زمان سئو کردن بهتر است که محتوای خودشان را بهبود بخشیده و به جای اینکه سعی کنند چگونگی رتبه بندی محتوای دیگران را بیشتر بدانند.
۲- پر کردن کلمات کلیدی بیش از حد(Keyword Stuffing) باعث نمی شود یک صفحه از رتبه بندی حذف شود.
۳- برای محتوای با ارزش، گوگل ممکن است از Keyword Stuffing چشم پوشی کند.
۴-  استفاده از کلمات کلیدی تنها یکی از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی است.

به طور کلی، احتمالا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی ایده خوبی به نظر نمی رسد، زیرا مسلما مطالب برای خواندن، لذت بخشی کمتری خواهد داشت.
با این حال، تکرار کلمه کلیدی در هنگام رتبه بندی در نتایج جستجو به محتوا آسیب نخواهد رساند.

 

معمولا  تمرکز کنید بیشتر روی سایت خودتان به جای اینکه روی اینکه چرا سایت دیگری بالاتر از من رتبه بندی شده در صورتی که فکر نمی کنم بهتر از من باشد، کاربردی تر است…ما بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه بندی استفاده می کنیم… قسمت خوب آن این است که شما لازم نیست همه آنها را کامل کنید.

  John ☆.o(≧▽≦)o.☆ (@JohnMu) June 20, 2018

منبع