کال تو اکشن یا دکمه فراخوان (Call To Action به اختصار CTA) در دنیای دیجیتال مارکتینگ رایج است. هر بازاریاب در هر صفحه وب یا قسمتی از محتوا باید یک کال تو اکشن داشته باشد, که اینها خود صحنه رقابت جدیدی هستند. کال تو اکشن یکی از راههای ساده است برای پاسخ به این سوال قدیمی بازاریابی: ما می‌خواهیم مخاطبان هدفمان چه کاری انجام دهد؟

کال تو اکشن ها یکی از تکنولوژی هایی هستند که از آنها برای اینکه مشتری را از غریبه به دوست تبدیل کنیم استفاده می‌شود.

اگرچه مدت زیادی که کال تو اکشن ها ساخته شده اند اما این به معنی راحت بودن آنها نیست. بسیاری از صاحبان کسب و کار و طراحان برند تلاش می‌کنند، وب سایت زیبایی که طراحی می کنند به ابزاری با قابلیت فعالیت تبدیل شود. در بعضی از صفحه ها این دکمه ها پنهان هستند یا کاملاً مشخص نیستند. بعضی دیگر از آنها خیلی برجسته هستند، که مخاطبان خود را وحشت زده می کنند و آن طور که باید موفق نیستند.

کال تو اکشن

موانع رایج برای کال تو اکشن عالی

وقتی که شما تلاش می کنید که یک کال تو اکشن خوب ایجاد کنید با چالش‌های زیادی همراه می شوید. اولین سوال آشکار و  سرنوشت‌ساز این است: شما می‌خواهید افراد چه کاری کنند؟  این به سادگی اهداف کال تو اکشن را بیان می کند، و چالشی است که اغلب کسب و کار ها با آن درگیر هستند. عده ای بر شیوه های طراحی آن تمرکز می کنند، آنها فراموش کردند که کال تو اکشن ها باید قسمت کوچکی از یک تکنولوژی بزرگ باشند.

علاوه بر این بعضی از بازاریابان آنها را مانند یک موسیقی پاپ عالی می‌بینند که جذاب و اعتیاد آور هستند. این نوع طرز فکر می‌تواند به بدترین نوع CTA منجر شود، این که مخاطب را با یک طعمه بسیار قوی فریب می‌دهند اما در واقع ارزشی برای ارائه ندارد.

چیزی که رهبران کسب وکار و مدیران بازاریابی باید بدانند اینست که بعضی از بهترین کال تو اکشن ساکت و ساده هستند. این دکمه ها با بازدیدکنندگان صحبت می کنند و با درک چیزهایی که نیاز دارند به آنها انرژی می دهند.

در حقیقت، تحقیقات نشان می دهد که این حالت بصری یک کال تو اکشن نیست که دارای قدرت جذب بیشتری است – بلکه متن نوشته شده درآن یا همان انکر تکست (Anchor Text) است. بر اساس یک مطالعه HubSpot، بین ۴۷ تا ۹۳ درصد از لیدها فقط از انکر تست هستند. با داشتن این نکته در ذهن یک کال تو اکشن فقط به اندازه استراتژی پشت آن خوب است . مهم نیست که کال تو اکشن شما چقدر پر زرق و برق به نظر برسد. اگر پیام قانع کننده ای برای مخاطب آینده در نظر گرفته نشده باشد شکست خواهد خورد.

۳ قدم برای ساختن کال تو اکشن منحصربه فرد و موثر

در بالا فقط موانع رسیدن به یک کال تو اکشن موفق را بیان کردیم. در ادامه ۳راهکار ایجاد کال تو اکشن هایی که واقعا با مشتری ارتباط برقرار می‌کند را بیان می‌کنیم که شامل: اقدامات آگاهانه، برنامه ها وفعالیت ها می‌باشد.

۱) آگاهی: به دایره المعارفی درباره مشتریان خود تبدیل بشوید.

 بهترین کال تو اکشن ها به نیازها، خواسته ها و رفتارها متصل می شوند. در نتیجه به نظر میرسد که آنها ذهن مشتریان خود را می خوانند، اما این اتفاق نمی افتد مگر زمانی که شما وقت زیادی را برای یادگیری و دانستن درباره مصرف کنندگانتان قرار دهید. پرسیدن سوال هایی مانند: روزهای خود را چگونه می گذرانند؟ نگرانی های آنها چیست؟ چه موقع زمان خوبی برای صحبت با آنهاست؟

فرآیند کال تو اکشن را با اطلاعات و بینش تکمیل کنید. این به ما کمک می‌کند که در هر وضعیت خاص کال تو اکشن های موفق بسازیم. همه اینها مستلزم این است که مشخص کنیم چه مشتریانی مورد هدف هستند و به چه محصولی نیاز دارند.

در حال حاضر نمی‌توانید نیازهای خود را به مشتریان خود تحمیل کنید، اما می‌توانید نیازهای آن ها را درک کنید و یک راه حل عالی برای آنها ارائه کنید .

۲) هدف : مهندسی بله گرفتن در طولانی مدت

شما میتوانید کال تو اکشن ها را پشت سر هم به نمایش بگذارید و ببینید چه واکنشی ایجاد میکنند، اما بهترین نتیجه زمانی اتفاق می افتد که شما استراتژی داشته باشید. با مجموعه ای از اهداف به همراه همه چیزهایی که در مرحله اول آموختید، شروع کنید و سپس مجموعه ای از دکمه فراخوان های قوی را ایجاد کنید که مشتریان شما را به نام تجاری نزدیک کند.

یک استراتژی یکسان برای هر کسب و کاری مناسب نخواهد بود. گاهی اوقات، بهتر است مخاطب گوشه بازار را انتخاب کرد و به آرامی روی آنها کار کرد تا در زمان مناسب از آنها “بله” گرفت. برای محصولات دیگر، ممکن است منطقی باشد که با سرعت بیشتر و به طور مستقیم برای جذب مصرف کنندگان نیاز داشته باشد. هر دو استراتژی شایسته هستند، اما “بله” گرفتن تنها زمانی اتفاق می‌افتد که برنامه ریزی کنید.

۳) اقدام کردن: طراحی یک کال تو اکشن که با بازدیدکنندگان شما مطابقت دارد

هنگامی که شما نیازهای مشتریان خود را درک کردید و یک استراتژی برای آینده طراحی کردید، شما باید آماده استخدام یک تیم طراحی با استعداد باشید یا تیم محتوای خود را کاهش دهید.

مهم است که فرد مطمئنی را برای ایجاد دکمه فراخوان استخدام کنید. کسی که بتواند کسب و کار شما را درک کند و بداند که به چه سمت و سویی میرود و بتواند خودش را جای بازدید کننده قرار بدهد. بله، این اعضای تیم باید از طراحی زیبا و جذابیت در مورد یک تصویر زرق و برق دار لذت ببرند، اما باید درباره یک محتوای جذاب هم که باعث ایجاد کال تو اکشن  هایی با عملکرد عالی می‌شوند یک استراتژی داشته باشیم.

به این مثال از کال تو اکشن ساخته شده توسط GiftRocket نگاهی بیندازید. دلیل موفقیت آن استفاده از مقادیر زیادی از بینش بازدیدکنندگان است و متناسب با استراتژی برند بلند مدت GiftRocket است.

کال تو اکشن

 این نشان می دهد که طراحی ساده و رنگ های عالی فقط بخش ظاهری کال تو اکشن هستند.

هیچ رازی در مورد ایجاد یک کال تو اکشن وجود ندارد. هیچ جادویی برای آن وجود ندارد. برخلاف باور عمومی، چشم اندازترین و جذاب ترین کال تو اکشن  ها ممکن است به بر خلاف نیاز ها و خواسته های بازدیدکنندگان شما باشد.

با این حال، چه چیزی باعث می شود که افراد به برند شما “بله” بگویند ترکیبی از تحقیق، استراتژی و طراحی است و این سه بهم وابسته هستند.

منبع: Smart Insights