امروزه تلفن همراه یکی از ارزشمندترین و پر بازده ترین ابزار بازاریابی فعلی در جهان شده است و کمک بسیاری به افراد,برند ها و مشاغل برای مطرح شدن و شناخته شدن کرده است و با مزایای فراوانی که دارد از بسیاری از روش های دیگر پیشی گرفته و به یکی از کاربردی ترین و کلیدی ترین ابزار بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است.

همانطور که میدانید یکی از قدرتمند ترین و تاثیر گذارترین ابزارها در دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی هستند و همانطور که میدانید کاربران فعلی اینترنت بیشتر از تلفن همراه خود برای رفع نیاز یا گشت و گذار در اینترنت استفاده میکنند , در این شرایط راه اندازی کمپین های تبلیغاتی و استفاده از شبکه های اجتماعی معروف و پر مخاطب بهترین بازدهی را برای هر کسب و کاری به وجود می اورد.

به همین علت است که در این زمینه متخصصین و مشاوران زیادی روی کار آمده اند تا به برند ها و کسب و کارها در حوزه دیجیتال مارکتینگ کمک کرده تا توسط شبکه های اجتماعی محبوب و شناخته شوند و کسب درآمد های بالایی را برای خود رقم بزنند.

ما در مقالات قبلی سعی کرده ایم مفهوم دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را برای شما به طور کامل توضیح بدیم و روش هایی کاربردی برای پبشرفت در این زمینه معرفی کرده ایم  امروز در این مقاله میخواهیم به مواردی بپردازیم که خیلی ها آن را دیجیتال مارکتینگ میدانند اما در واقع اینطور نیست.

۱۰ مورد از مهم ترین نکات که شاید خیلی ها در حوزه دیجیتال مارکتینگ از آن استفاده میکنند را بشناسید:

دیجیتال مارکتینگ چی نیست؟!

۱-خرید بانک ایمیل و ارسال انبوه ایمیل و اسپم دیجیتال مارکتینگ نیست.

۲-افزایش فالوور اینستاگرام از طریق ربات و سین های فیک تلگرام دیجیتال مارکتینگ نیست.

۳-افزایش رتبه الکسا توسط ربات دیجیتال مارکتینگ نیست

۴-خرید ممبر تلگرام یا فالوور اینستاگرام دیجیتال مارکتینگ نیست.

۴-کامنت گذاری ساده زیر پست های کاربران از طریق ربات دیجیتال مارکتینگ نیست

۵-کپی کردن مطالب در تولید محتوا و یا ترجمه مطالب خارجی بدون توجه به اینکه این موضوع برای کاربر ایرانی مفید است یا خیر دیجیتال مارکتینگ نیست

۶-تبلیغ از طریق نمایش پاپ آپ روی صفحات وب دیجیتال مارکتینگ نیست به طور کلی ارایه اینگونه پیام ها و تبلیغات برای مخاطب آزار دهنده است

۷-کپی کاری در محتوا دیجیتال مارکتینگ نیست

۸-طراحی سایت و توسعه وبسایت دیجیتال مارکتینگ نیست اما طراحی محصول از قبیل طراحی یوآی,طراحی یواکس و تولید محتوای متنی و بصری برای وبسایت دیجیتال مارکتینگ است.

۹-طراحی گرافیک و موشن گرافیک دیجیتال مارکتینگ نیست.

۱۰-پول دادن به اینفلویسرها برای پخش تیزر برند شما در پیجشان دیجیتال مارکتینگ نیست.

البته باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که کسب و کارها متفاوت هستند و استراتژی های بازاریابی اینترنتی که برای یک شرکت به نتیجه رسیده است ممکن است برای شرکتی دیگر نتیجه بخش نباشد و برعکس . اما باید این را بدانید که با داشتن درک درست و صحیح از بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ میتوانیم این درک درست را به فضای کسب و کارمان نیز منتقل کنیم.

 

حتما بخوانید:  تعریف سمپل و ساشه

با تشکر از ماموت