[kc_row use_container=”yes” force=”no” column_align=”middle” enable_particle_bg=”no” video_mute=”no” _id=”681622″][kc_column width=”12/12″ video_mute=”no” _id=”220348″][kc_column_text]

⇐سمپل و ساشه چیست ؟

سمپل و ساشه چیست ؟ سمپل یا همان نمونه محصول رایگان یکی از جذاب ترین ابزارها و روش های تبلیغاتی می باشد که معمولا با استقبال با شکوهی همراه می شود و می تواند حس تجربه واقعی استفاده از محصولاتتان را برای مصرف کننده خلق نماید.
سمپل ( sample) در زمینه های مختلف و گروه کالاهای متفاوتی تولید و عرضه می گردد که گاهی در ظرف هایی مشابه خود محصول ولی در ابعاد کوچک زده می شود و گاهی به صورت ارائه تست و مزه به کار می رود و حالت سوم آن به صورت ساشه به کار می رود.

ساشه ها در محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد بسیار زیادی دارد و اغلب آنها را داخل بروشورهای محصول می چسبانند و سمپلرهای ما در پروژه های سمپلینگ این بروشورها و ساشه ها را به مخاطبین ارائه می دهند،با این روش به دلیل ارزشمند بودن ساشه ای که در داخل بروشور است بیشتر وقتها مخاطبین یا همان مصرف کننده بروشور و ساشه را نزد خود نگاه میدارد و در زمان استفاده توضیحات روی بروشور محصولات را مطالعه می نماید اما هنگامی که بروشور تنها به مصرف کننده ارائه شود شانس مطالعه آن بسیار پایین می باشد.

دیجیتال مارکتینگ

پروژه سمپلینگ می تواند محصول رایگان یا همان سمپل شما را به دست مصرف کننده برساند و معمولا اگر تیم سمپلینگ و پروموشن با سناریو مشخصی پروژه ای را استارت بزنند و فکری خلاقانه پشت اجرای پروژه سمپلینگ باشد نتایج بسیار مطلوبی کسب می گردد و افزایش فروش چشمگیری را در پروژه ها شاهد خواهیم بود.

سمپل مواد غذایی طعم به یادماندنی محصولات را برای مصرف کننده به ارمغان می آورد، در پروژه های سمپلینگ محصولات غذایی افزایش فروش های آنی و نقطه ای زیادی را به دلیل تست محصولات شاهد هستیم.
سمپل محصولات آرایشی و بهداشتی معمولا با نمونه های کوچک شده محصول یا ساشه ها همراه است که از این طریق محصولات شما به راحتی وارد خانه های مردم می شود.

 

حتما بخوانید:  برند سازی چیست و مزایای آن

⇐شصت ثانیه ترشی بخور مهمان من

 

این عکس از سردر مغازه ای در مسیر شهر چالوس گرفته شده است.

همگی ما روزمره شاهد پیشنهادهایی برای بررسی محصول از فروشنده های مختلف هستیم

تست محصول، نسخه trial برای مدت محدود، تستر محصول، یا هر عنوان دیگر…

برای نمونه در عطر فروشی ها یک پسر یا دختر جوان با صورت های آرایش شده و مرتب می گویند: “شما آقای محترم بفرمایید تست عطر” یا “خانومم شما این عطر را امتحان کنید.”

برخی دوستانه این کار را می کنند و بسیاری از این رفتارها  در فروشنده ها اذیت کننده می باشد مخصوصا زمانی که تکرار  و سماجت یا ارائه ضعیف وجود داشته باشد.

تست محصول امتیازی است که ما به مشتریانمان می دهیم تا تجربه استفاده از محصول ما را داشته باشند.

مثلا ما کمتر از یک درصد از محصولمان را به مشتری ها به صورت مجانی می دهیم تا بیش از ۹۹ درصد محصولمان را به آنها بفروشیم ارائه این حدود یک درصد از محصول، به اندازه فروش کل محصول ریزه کاری و اهمیت دارد.

بسیاری از فروشنده ها  این تفکّر اشتباه را دارند که می گویند” دندان اسب پیش کشی را که نمی شمارند” ، در حالی که در عصر حاضر بر این اصل تاکید دارد که “مشتری ها حتی دندان اسب پیشکشی را هم با دقت می شمارند.”

  • امتیاز ها هم فروختنی هستند.

برخی طوری محصول تستی را ارائه می کنند که ارزش محصول را پایین می آورند. در ارائه محصول تستی باید لطافت و خلاقیت وجود داشته باشد.

مثل همین تصویری که مشاهده می کنید که یک فروشنده ترشی در جاده چالوس تعبیر جدیدی از ارائه محصول تستی ارائه می کند.

  • “۶۰ ثانیه ترشی بخور به حساب من”

خیلی دوستانه و خودمانی ، به جای این فرض کنید نوشته می شد : “ترشی تستی موجود است” یا “ترشی برای تست موجود است” و یا جمله پیچیده “اول تست کنن، بعد اگر راضی بودی بخر”

همه این جمله ها یک مفهوم را می رساندند ولی فردی که شاید فقط یک ثانیه چشمش از روی این تابلو عبور می کند باید جذب شود. شاید جمله ای تازه، خودمانی و خلاقانه بتواند چشم را به سمت خود بکشاند. ذهن همان جایی خواهد رفت که چشم می رود.

نکته آخر اینکه برای ارائه محصول تستی، به خودتان، محصولمان و زمان و توجهی که مشتری در اختیار ما قرار می دهند احترام بگذاریم، مثل دوستی که محصولی را به دوست دیگرش معرفی می کند آن را ارائه کنید.

 

حتما بخوانید:  روانشناسی رنگ ها در بازاریابی (اینفوگرافیک)

ضمن تشکر از دوست عزیزم بابک تاواتا
تهیه و تدوین :
تیم کوشا مارکتینگ

[/kc_column_text][/kc_column][/kc_row]