فرم دریافت مشاوره رایگان
اطلاعات خود را وارد کنید تا برای شروع تغییر با شما تماس بگیریم
گیلان – رشت – بعد از پل بوسار – خیابان عسگری – بن بست یاسمن – ساختمان پارسا – واحد 9
09336441550
خط ویژه مشاوره
بیلبورد اصطلاحی ست که برای شخصی یا سازمانی جهت تبلیغ محصولات یا خدمات در فضای باز طراحی می شود تا توجه عابران، رانندگان و مردم را جلب کند
یکی از تاثیرگذار ترین و مهمترین تبلیغات محیطی، بیلبورد می باشد که نسبت به سایر ابزارهای تبلیغات محیطی بیشترین قدمت را نیز دارد. ارزش این رسانه ناشی از دسترسی به طیف گسترده ای از مخاطبین می باشد که معمولاً در پربازدیدترین و پرترددترین مکان ها قرار دارند.
بر طبق تحقیقات انجام شده، شما در طول روز در معرض بیش از 1000 تبلیغ قرار میگیرید که تنها 7 تای آنها در خاطرتان ماندگار میشوند. اگر از افرادی هستید که روزانه رانندگی میکنید، بخش عمدهای از تبلیغاتی که در طی روز و در مسیرتان میبینید، تبلیغات محیطی یا بیلبوردها خواهند بود.
بیلبوردها اشکال و ابعاد متعددی دارند و تابلوهای عظیمی هستند که جایگاهشان معمولاً بزرگراهها و اتوبانهاست؛ البته میتوان آنها را در مراکز شهری نیز پیدا نمود. هدف از طراحی و ساختن بیلبورد، ایجاد نوعی از فضای تبلیغاتی در محیط پیرامون زندگی ماست که میتواند توجه رانندگان خودروها و همچنین عابران پیاده را معطوف به خود کند.
در نتیجه مکان بیلبورد تبلیغاتی عمدتاً مناطق پرترافیک و پر رفتوآمد شهری است، نقاطی از شهر که در آنها و در طی شبانهروز، تبلیغ و پیام روی بیلبورد به وفور دیده میشود. به منظور جلب توجه بیشتر، تبلیغات محیطی میبایست تا جای ممکن ساده و مملو از خلاقیت باشند.
تبلیغات محیطی شامل بیلبورد، استرابورد، استند، تلویزیون های شهری، ها، تبلیغات بر روی پل های عابر و مبلمان شهری و… می باشد که بیلبورد مهمترین ابزار تبلیغات محیطی است. تبلیغات محیطی تصاویری هستند که در زمان مناسب، در بهترین مکان پیش روی بیننده قرار می گیرند و تاثیری انکار ناپذیر بر ذهن مخاطب می گذارند. تبلیغات محیطی معمولا اولین پیامی است که مشتری بالقوه از محصول دریافت می کند، این تبلیغات در مکان هایی تعبیه می شوند که خواه ناخواه در تیررس بیننده باشند به همین دلیل نسبت به سایر انواع تبلیغات برتری دارند.
در بحث تبلیغات بعد از طراحی استراتژی های برندینگ، شعار، پیام، نوع تبلیغ و … که از اهمیت بالایی برخوردار می باشند، اصلی ترین استراتژی یافتن مکان تبلیغاتی مناسب است که بتواند کالا یا خدمتی را معرفی و یا نسبت به آن آگاهی ایجاد کند. چراکه تبلیغات اگر با هزینه سنگین آماده شوند اما پلتفرم مناسبی برای نمایش نداشته باشند متعاقباً اثربخشی نیز نخواهند داشت. بیلبوردها به علت داشتن ابعاد بزرگ و قرار گرفتن در مکان های استراتژیک به مخاطبان زیادی دسترسی دارند.
تبلیغات بر روی بیلبورد تبلیغاتی حساسیت بالایی دارد، چراکه مخاطبان آن را چند ثانیه ای می بینند و عبور می کنند. پس نام برند، پیام و تصویر این تبلیغات باید واضح، ساده، با حداقل جزئیات و همراه با تصاویر و رنگ های تاثیر گذار باشد و بتواند به سرعت پیام اصلی را انتقال دهد تا ماندگاری بالایی در ذهن مخاطب ایجاد کند. به همین منظور فعالیت های بخش تبلیغات محیطی معمولاً با همراهی و همفکری متخصصین گرافیکی، هنری و خلاق انجام می پذیرد تا شرایط لازم برای داشتن بیلبوردهای موفق و اثربخش به طور کامل فراهم شود.
بیلبورد بی شک یکی از قدرتمندترین ابزارهای رسانه های محیطی به شمار می رود که همواره از دوران باستان تا امروز مورد توجه بازرگانان، کارخانجات، بانک ها و موسسات خدماتی بوده است.
اطلاعات خود را وارد کنید تا برای شروع تغییر با شما تماس بگیریم
گیلان – رشت – بعد از پل بوسار – خیابان عسگری – بن بست یاسمن – ساختمان پارسا – واحد 9
09336441550
خط ویژه مشاوره
© طراحی و بهینه سازی شده توسط گروه بازاریابی و تبلیغات کوشا | تمامی حقوق محفوظ میباشد