هشت تکنیک سئو کلاه سیاه که رتبه سایت شما را از بین می برد: مجموعه وسیعی از تکنیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) معمولاً در دو بخش دسته بندی میشوند: کلاه سیاه و کلاه سفید. این اصطلاحات از فیلم های قدیمی وسترن الهام گرفته شده است. کلاه سیاهی که افراد بد بر سر می گذارند، کلاه های سفیدی که افراد خوب بر سر می گذارند.

پس نتیجه میگیریم که سئو کلاه سیاه تکنیک‌هایی است که شامل حقه‌ها و تقلب‌ها میشوند، در حالی که کلاه سفید سئوی پاک و صادقانه است (نوعی مفید برای انسان‌ها و موتورهای جستجو آن را بسیار ترجیح می‌دهند). زمانی که گوگل در مراحل ابتدایی راه خود بود، ترفندهایی برای تاثیرگذاری بر فاکتورهای رتبه بندی گوگل وجود داشت، صرف نظر از اینکه محتوای آن صفحه وب چقدر خوب یا بد بود، یا چقدر به کاربر گوگل مرتبط بود. با این حال، گوگل به بازگرداندن بهترین، مرتبط ترین و قابل استفاده ترین نتایج جستجو افتخار می کند، بنابراین به ناچار در طول سال ها به روز رسانی های زیادی را ایجاد کرده است که به دنبال رفع این تقلب ها هستند.

در واقع، گوگل الگوریتم‌های جستجوی خود را 500 تا 600 بار در سال به‌روزرسانی می‌کند تا این کار را انجام دهد، با به‌روزرسانی‌های مهم گهگاهی ممکن است به طور کامل رتبه‌بندی را وارونه کند، مانند Google Panda و Google Penguin. بنابراین در حال حاضر در مورد سئو به صورت کلاه سفید و کلاه سیاه صحبت میکنیم. تکنیک های سئو کلاه سفید برای نتایج سئوی آینده خوب هستند. در همین حال، باید از سئو کلاه سیاه به هر قیمتی اجتناب کرد، زیرا این استراتژی‌ها همان استراتژی‌هایی هستند که گوگل و سایر موتورهای جستجو مصمم به ریشه‌کن کردن آن‌ها هستند.

برای اینکه در سمت درست موترهای جستجو باقی بمانید و نتایج مثبتی در این فرآیند کسب کنید، از 8 تکنیک سئو کلاه سیاه زیر اجتناب کنید: 

1- بک لینک های پولی:

به زبان ساده، لینک هایی به سایت شما هستند که برای افزایش آمار بک لینک در موتورهای جستجو خریداری شده اند. ایده پشت خرید بک لینک این است که اگر تعداد زیادی از وب سایت ها به وب سایت شما پیوند دارند، باید یک سایت معتبر داشته باشید. با این حال، این لینک‌های بی‌کیفیت از طریق مزرعه‌های پیوند متشکل از صدها وب‌سایت متصل خریداری می‌شوند و پیوندها تقریباً همیشه نامربوط و هرزنامه هستند. گوگل هرکسی را که دستورالعمل های آن را در برابر چنین طرح های پیوندی نقض کند به شدت جریمه می کند. به‌جای اینکه سایت خود را در معرض خطر قرار دهید، توصیه می‌کنم روی پیوند دادن به سایت‌های باکیفیت و مرتبط با مخاطبانتان تمرکز کنید و آن‌ها را تشویق کنید که به سایت شما باز گردند.

2- نظرات هرزنامه (کامنت اسپم):

این احتمال وجود دارد که شما این تاکتیک را در عمل مشاهده کرده باشید. نظرات هرزنامه به هر نظری در یک صفحه وب اشاره دارد که نامربوط است و پیوند نامرتبط را در جای دیگری ارائه می دهد. این تاکتیک به عنوان یک راه رایگان برای ساخت بک لینک به سایت خود در نظر گرفته می شود. اغلب، آنها حتی توسط یک انسان نوشته نمیشوند، بلکه توسط ربات‌هایی ساخته می‌شوند که به طور خودکار آنها را در سراسر وب پخش کنند. با فیلتر کردن شدید نظرات، اجازه ندهید سایت خود قربانی این تکنیک ها شود و بدیهی است که خودتان در این فعالیت شرکت نکنید.

3- محتوای تکراری یا محتوای چرخانده شده:

به هر محتوای کپی شده از جای دیگر در وب اشاره دارد. جدا از سؤالات اخلاقی مطرح شده در مورد پر کردن وب با محتوای بازنویسی شده و بی فایده، این تاکتیک سئو کلاه سیاه، تشخیص اینکه کدام صفحه اصلی و مرتبط با عبارت جستجوی داده شده است را برای موتورهای جستجو دشوار می کند. نتیجه: از دست دادن ترافیک، کاهش رتبه و کاهش دیده شدن برای همه صفحاتی که محتوای یکسان را نشان می‌دهند، به غیر از صفحه‌ای که گوگل آن را معتبرترین صفحه تشخیص می‌دهد (که ممکن است اصلی نباشد). اطمینان حاصل کنید که تمام محتوای سایت شما منحصر به فرد و با کیفیت است و چیزی با ارزش به مخاطبان شما ارائه می دهد. این نه تنها سئوی شما را افزایش می دهد، بلکه تجربه کاربری سایت شما را نیز بهبود می بخشد.

4- پر کردن سایت با کلمات کلیدی:

این عمل شامل درج مکرر یک کلمه یا عبارت در متن است تا به احتمال زیاد توسط موتورهای جستجو انتخاب شود. این روش در سئو رایج بود، اما در جایی که از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده می شود، متن تقریباً همیشه غیرطبیعی به نظر می رسد و برای کاربر آزاردهنده است. برای تراکم بهینه کلمه کلیدی ، همیشه متنی واضح، مفید و با صدای طبیعی ارائه دهید و از عبارات مرتبط معنایی برای جلوگیری از تکرار استفاده کنید. هنگامی که شما محتوای با کیفیت بهتری مانند این داشته باشید، گوگل می تواند سایت شما را بهتر درک کند و در نتیجه می تواند سایت شما را در مقابل مخاطبان هدف خود قرار دهد.

5- Cloaking (پنهان کاری)

این عمل فریب دادن موتور جستجو است تا فکر کند چیزی متفاوت از محتوای واقعی به منظور دریافت نرخ بازدیدکننده بالاتر در سایت شما نوشته شده است،. مجموعه‌ای از محتوا مانند صفحه‌ای از متن(HTML) برای Googlebot نوشته می‌شود تا آن را مرور کند و رتبه‌بندی کند، اما محتوای کاملاً متفاوت (مانند صفحه‌ای از تصاویر) به کاربر Google ارائه می‌شود . با موتورهای جستجو صادق باشید یا انتظار داشته باشید که جریمه شوید زیرا این تکنیک نقض مستقیم دستورالعمل های وب مستر گوگل است.

6- متن نامرئی:

یکی دیگر از نقض آشکار دستورالعمل‌های وبمستر گوگل است. به هرگونه عمل پنهان کردن عمدی متن، از جمله کلمات کلیدی و پیوندها تلقی میشود. می توان با ترفندهایی مانند نوشتن متن در پس زمینه یکسان یا پنهان کردن آن در پشت تصاویر اینکار را انجام داد. این متن پنهان که بیشتر شامل کلمات کلیدی بیش از حد است، برای بازدیدکنندگان وب سایت نامرئی، اما برای موتورهای جستجو قابل مشاهده است. به جای تلاش برای دستکاری رتبه ها از طریق این تکنیک فریبنده، حرکت بهتر این است که به طور مداوم تمام محتوای سایت خود را به همان اندازه مفید، مرتبط و در دسترس قرار دهید که هم برای جستجوگر و هم برای انسان ها قابل دیدن باشد.

7- هرزنامه شبکه های اجتماعی:

اسپم شبکه های اجتماعی یا ارسال تعداد زیادی لینک نامرتبط و نامربوط در بین گروه ها، صفحات و نظرات یا ارسال این لینک ها به طور مستقیم برای کاربران در شبکه های اجتماعی است.  به جای بمباران فالوورها و ارتباطات با محتوای نامربوط، بهتر است از شبکه های اجتماعی به طور مثبت برای تعامل و تبادل نظر با کسانی که علاقه واقعی به محتوا و خدمات شما نشان می دهند ، استفاده کنید .

8- صفحات درگاهی (Doorway Pages):

ترفند دیگری که در سئو کلاه سیاه استفاده می شود تا کاربر موتور جستجو را فریب دهد تا با ارائه یک صفحه بهینه شده با کلمه کلیدی به موتور جستجو، روی یک نتیجه کلیک کند، اما سپس به طور خودکار آنها را از این نتیجه به صفحه کاملاً متفاوت هدایت می کند. سپس کاربر یا چندین نتیجه را می‌بیند که فقط به یک مقصد منتهی می‌شوند، یا به صفحه‌ای می‌رسند که می‌تواند کاملاً با جستجوی اصلی او ارتباط نداشته باشد. از آنجایی که این امر منجر به تجربه ضعیفی برای کاربر می‌شود، استفاده از صفحات درگاهی یکی دیگر از تاکتیک‌های برتر در لیست سیاه گوگل است.

نتیجه

کمک به گوگل برای یافتن، فهمیدن و رتبه بندی سئوی سایت شما، زمینه ای بسیار پویا و در حال تغییر است. از آنجایی که گوگل به آپدیت موتور جستجوی خود ادامه می دهد، به ناچار حقه های جدیدی در زمینه تکنیک های کلاه سیاه ایجاد خواهد شد. با این حال، مطمئن باشید که گوگل و سایر موتورهای جستجو متعهد هستند که مرتبط ترین و مفیدترین نتایج را برای کاربران خود بازگردانند و به مجازات کسانی که به دنبال تضعیف این روند هستند با کم کردن رتبه (و شاید در جدی ترین موارد، حذف کردن) سایت متخلف از نتایج ادامه خواهند داد.

سئو پروسه ای سخت و زمانبر است، اما اگر به خوبی اجرا شود، نتایج خوب و مثبت زیادی را به همراه دارد. جهت دریافت مشاوره در زمینه سئو و طراحی سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

/تیم تولید محتوا گروه بازاریابی کوشا/