طراحی لوگوهای مخفی را بهتر بشناسیم

طراحی لوگوهای مخفی به مانند سایر سبکهای طراحی لوگو مانند مونوگرام ، لوگو تایپ و طراحی لوگو یا فضای منفی دارای جذابیت های خود می باشد و در صورت رعایت اصول فنی و هنری و وجود ایده ای ناب می تواند لوگویی جذاب و کاربر پسند از آب دربیاید و سالهای سال ماندگار بماند. برای درک بهتر به نمونه زیر توجه کنید:

در نگاه اول یک مونوگرام را مشاهده میکنید که تشکیل شده از حرف بزرگ G در سمت چپ و g کوچک در سمت راست ولی اگر نوع دید خود را تغییر دهید و زاویه نگاهتان را عوض کنید حرف دیگری به وضوح قابل رویت می باشد و آن حرف H بزرگ است.

احتمالا با خود این سوال را خواهید کرد که لوگوهای فضای منفی پس چه تفاوتی با لوگوهای پنهان دارد و برتریهای این شیوه چیست که لوگوی خود را به این سبک اجرا کنیم.

طراحی لوگوهای مخفی

لوگوی بالا که متعلغ به یک باشگاه معروف گلف می باشد تا به امروز جز لوگوهای نگاتیو به شمار می آید ولی در حقیقت به سبک لوگوی پنهان طراحی شده زیرا، در این تصویر در نگاه اول یک تصویر کاملا مستقل را مشاهده میکنید که با کمی هوشمندی و دقت میتوان هم مرد جنگ جو را در تصویر مشاهده کرد و هم مردی با چوب گلف در دست که کاملا با متن زیرینش مطابقت دارد.

طراحی لوگوی مخفی

تصویر بالا که متعلق به یکی از معروفترین برندهای شکلات سازی دنیا toblerone می باشد و به طور حتم لوگوی این برند را دیده اید یکی از بهترین و حرفه ای ترین لوگوهای اجرایی در این سبک است. به طوری که شما ابتدا یک تصویر واحد و متن زیر آن را مشاهده میکنید ولی جذابیت ، هنر و زیرکی طراح در قسمتی مشخص میشود که تصویر یک خرس ایستاده در کوه نمایان میشود و کلمه Bern که توصیف کننده خرس قهوه ای می باشد.

کلام پایانی: لوگوهای مخفی یا hidden logo از جذابترین و سخت ترین نوع طراحی لوگو می باشد و برعکس سایر سبکها مانند نگاتیو لوگو که بیانگر یک مفهوم یا حرف اول یک برند می باشند و تک منظوره طراحی میگردند، حاوی دو یا سه مفهوم و انتقال آن به مخاطب است و در بسیاری موارد پنهان کننده یک حرف یا تصویر در دل طرح است. به زبان ساده ۱ تیر و ۲ نشان هدف نهایی لوگوهای مخفی یا پنهان می باشد، هر چند این روش طراحی ذهنی برتر و خلاق را طلب میکند.